پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۴۳

بایننس تحت بازرسی آمریکا قرار گرفت

بایننس تحت بازرسی آمریکا قرار گرفت
با ورود اتهامات جدیدی از جمله «معاملات پنهانی» و «دستکاری بازار» به پرونده صرافی بایننس، تحقیقات از این صرافی وارد ابعاد جدی‌تری شده است.

در گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده،  خبر از ورود اتهامات جدیدی از جمله معاملات پنهانی و دستکاری بازار به پرونده بایننس، بزرگ‌ترین صرافی‌ رمز ارز جهان، توسط مقامات ایالات متحده آمریکا داده شده است.

 

معاملات پنهانی به خرید و فروش‌های داخلی گفته می‌شود که در آن با استفاده از رابطه‌ها و اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار ندارد، به خرید و فروش کالا یا سهام پرداخته می‌شود.

 

بلومبرگ در ادامه نوشت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) شروع به فراخوانی شاهدان احتمالی کرده است. این موضوع می‌تواند جدی تر از تحقیقات قبلی باشد. همان تحقیقاتی که مقامات بایننس در گزارش‌های قبلی آن را پرس‌و جویی با همکاری کامل این شرکت اعلام کرده بودند. بایننس پیش از این با تحقیقات وزارت دادگستری و سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) مواجه شده است. گفته می‌شود این تحقیقات بیشتر بر روی ادعاهای مالیاتی و پولشویی متمرکز شده است.

 

پیش از این، صرافی بایننس ادعای دستکاری بازار رمز ارزها را رد کرد.بنا به گزارش‌های قبلی، کمیسیون معاملات آتی کالا به دلیل آنکه بایننس به کاربران آمریکایی اجازه داده است بدون نظارت این نهاد به معامله محصولات مشتقه بپردازند، این صرافی را مورد تحقیق قرار داده است. سخنگوی بایننس به کوین‌دسک گفته است این صرافی رمز ارز قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص معاملات نهانی (Insider trading) دارد. این سخنگو در بیانیه خود نوشته است: بررسی و تحقیقات تیم امنیتی ما در خصوص کسانی که در این رفتار دست داشته‌اند یک روند طولانی است و حداقل پیامد آن، خاتمه سریع همکاری با آنان خواهد بود. سخنگوی کمیسیون معاملات آتی کالا از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

منبع خبر : coindesk
منبع: coindesk
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!