چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۳۲

اتریوم ۷ ساله شد

اتریوم ۷ ساله شد
ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم در سال ۲۰۱۳ ایده اولیه آن را مطرح کرد. ویتالیک با هدف ارائه طرح خود در کنفرانس سالانه بیت کوین، ژانویه ۲۰۱۴ به فلوریدا سفر کرد. در آنجا او با اولین هم‌بنیان‌گذاران اتریوم دیدار کرد. آن‌ها که جمعی از توسعه‌دهندگان دنیای ارزهای دیجیتال بودند، ظرفیت بالای طرح بوترین را متوجه شدند و به آن علاقه نشان دادند.

اما اتریوم چگونه به وجود آمد؟

 

ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم در سال ۲۰۱۳ ایده اولیه آن را مطرح کرد. ویتالیک با هدف ارائه طرح خود در کنفرانس سالانه بیتکوین، ژانویه ۲۰۱۴ به فلوریدا سفر کرد. در آنجا او با اولین هم‌بنیان‌گذاران اتریوم دیدار کرد. آن‌ها که جمعی از توسعه‌دهندگان دنیای ارزهای دیجیتال بودند، ظرفیت بالای طرح بوترین را متوجه شدند و به آن علاقه نشان دادند. آن‌ها در یک خانه ساحلی کوچک دور هم جمع شدند و برای تبدیل ایده ویتالیک به واقعیت، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی بیان می‌کردند.

 

با جدی‌تر شدن موضوع، ویتالیک از رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه واترلو انصراف داد و با دیگر اعضای تیم به شهر زاگ در سوئیس کهاکنون به‌عنوان کریپتو ولی شناخته می‌شود، نقل‌ مکان کرد. گاوین وود، موسس پولکادات، آنتونی دی لوریو، موسس DeCentral، جوزف لوبین، موسس ConsenSys و چارلز هاسکینسون، موسسکاردانو در آن زمان اعضای تیم اتریوم بودند.

 

بعد از جمع‌ شدن نزدیک به ۱۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴، توسعه‌دهندگان کار خود را آغاز کردند و ایده شبکه‌ای غیرمتمرکز به نام اتریومتحقق یافت. اما پس از مدتی با بروز اولین اختلاف نظر ها در میان اعضای تیم زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال تیم به گوش رسید. اولین نفریکه از تیم جدا شد هاسکینسون بود. بعد از او اعضای دیگر نیز این تیم را ترک کردند. امروز ویتالیک بوترین تنها فرد از آن جمع است که روی پروژه اتریوم فعالیت می‌کند.

 

بعد از آزمایش‌های متعدد، سرانجام در ۳۰ جولای ۲۰۱۵ اولین بلاک شبکه اصلی اتریوم استخراج شد. تا آن زمان دنیای ارزهایدیجیتال و فناوری‌های مرتبط با آن نابالغ و تنها در اختیار بیت کوین بود. با رشد سریع شبکه اتریوم، این رمز به یکی از اجزای مهم دیفای و کل صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!