جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۴۳۹۴
پاول دوروف:

واتساپ دارید؟ این یک ابزار نظارتی است!

واتساپ دارید؟  این یک ابزار نظارتی است!
پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام می‌گوید: «هکرها می‌توانند به همه‌چیز در تلفن‌های کاربران واتس‌اپ دسترسی کامل داشته باشند. این از طریق یک مشکل امنیتی که هفته گذشته توسط خود واتس‎‌اپ فاش شد، امکان‌پذیر شده است.»

 

دوروف ضمناً هشدار داده است که با وجودی که برخی کاربران به طور مرتب نسخه واتس‌اپ خود را به روز می‌کنند؛ اما این اپلیکیشن مرتباً مشکلات امنیتی داشته است.

 

تنها کاری که یک هکر برای کنترل گوشی شما باید انجام دهد این است که ویدئویی مخرب برایتان بفرستد و یا با شما از طریق واتس‌اپ تماس تصویری برقرار کند.

 

احتمالاً فکر می‌کنید «خوب اگر نسخه واتس‌اپ خود را به روز کنم در امان خواهم ماند... درست است؟»

 

«پاسخ خیر است... این کار هم مصونیتی ایجاد نمی‌کند.»

 

یک مشکل امنیتی مشابه درست در سال ۲۰۱۸ در واتس‌اپ کشف شد و یکی دیگر در سال ۲۰۱۹ و یکی هم در سال ۲۰۲۰.

 

و بله در مورد سال ۲۰۱۷ و پیش از آن هم به همین ترتیب.

 

واتس‌اپ تا پیش از سال ۲۰۱۶ اصلاً رمزنگاری نداشت.

 

مهم نیست شما ثروتمندترین فرد روی زمین هم باشید... اگر واتس‌اپ را روی گوشی‌تان نصب داشته باشید، تمام داده‌هایتان از هر برنامه دیگری در دستگاه شما قابل دسترسی است... و این موضوعی است که جف بروس در سال ۲۰۲۰ متوجه شد.

 

به همین دلیل هم هست که سال‌ها پیش واتس‌اپ را از تمام دستگاه‌هایم حذف کردم. شما با نصب واتس‌اپ روی سیستم خود، دری به روی گوشی‌تان باز کرده‌اید.

 

و این دقیقاً این معنا را می‌رساند که این پیام‌رسان حاوی یک نقص امنیتی است. نقصی که هیچ‌گاه برطرف نخواهد شد.

 

واقع امر اینکه هر سال در مورد مشکلی گزارش داده می‌شود که با وجود آن، واتس‌اپ تمام اطلاعات کاربران خود را در معرض خطر قرار داده است. یعنی کاربران تقریباً همیشه باید انتظار یک نقص امنیتی جدید را داشته باشند.

 

این مسائل چندان تصادفی و اتفاقی نیستند، بلکه بَک‌دُرهای برنامه‌ریزی شده‌ای هستند. اگر یک بَک‌دُر کشف و حذف می‌شود، نمونه‌ای دیگر اضافه خواهد شد.

 

من اینجا به مردم فشار نمی‌آورم که به تلگرام بروند. این اپلیکیشن با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بالغ بر ۲ میلیون ثبت‌نام جدید روزانه، هیچ نیازی به تبلیغات ندارد.

 

شما می‌توانید از هر پیام‌رسانی که خواستید استفاده کنید... اما از واتس‌اپ دوری کنید. این پیام‌رسان بیش از ۱۳ سال است که یک ابزار نظارتی است.

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!