جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۴۹۳۳۱

۲۱۰ میلیون دلار جریمه برای اینفلوئنسر چینی

۲۱۰ میلیون دلار جریمه برای  اینفلوئنسر چینی
«هوانگ وی» اینفلوئنسر چینی، معروف به ویا، به دلیل فرار مالیاتی با جریمه هنگفت ۲۱۰ میلیون دلاری مواجه شده و حساب‌های کاربری او در شبکه‌های اجتماعی چین مسدود شده است.

اداره مالیات ایالت چین  اعلام کرد ویا - که در چین به عنوان «ملکه پخش زنده» نیز شناخته می‌شود - به پرداخت ۱/۳۴ میلیارد یوان مالیات معوقه و جریمه دیرکرد محکوم شده است. به گزارش روزنامه دولتی چینی گلوبال تایمز، این حکم، بزرگترین مجازاتی است که تا به حال برای یک اینفلوئنسر صادر شده است و نشانه آن است که دولت «شی‌جین‌پینگ»، به این زودی ها فشار بر چهره‌های مشهور اینترنتی را رها نخواهد کرد.

 

به گفته یکی از مقامات اداره مالیات، هوانگ از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، «با گزارش نادرست درآمد خود که از پلتفرم‌های پخش زنده به‌دست آورده بود» بیش از ۶۴۰ میلیون یوان (۱۰۰ میلیون دلار) فرار مالیاتی داشته است. این مقام مسئول افزود: در صورتی که او بتواند مالیات، جریمه دیرکرد و جریمه را در مهلت مقرر پرداخت کند، مورد تعقیب کیفری قرار نخواهد گرفت اما اگر مالیات و جریمه دیرکرد را به موقع نپردازد، پرونده‌اش برای رسیدگی کیفری از اداره مالیات به اداره پلیس منتقل خواهد شد.

 

«هوانگ» میلیون‌ها فالوور در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خرید آنلاین چینی داشت - از جمله Weibo، پلتفرم خرید آنلاین Taobao و نسخه چینی TikTok Douyin - اما حساب‌های او از اواخر روز دوشنبه حذف شدند.

 

پیش از مسدود شدن حساب‌های کاربری «هوانگ»، اطلاعیه‌ای از زبان او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن  هوانگ گفته بود «عمیقاً گناهکار» او در این پست افزوده بود: «اشتباه اشتباه است، من حاضرم تمام عواقب اشتباه خود را تحمل کنم.» «دونگ هایفنگ» همسر او  نیز در حساب کاربری خود در ویبو عذرخواهی کرد. او نوشت: «من به ویا کمک نکردم تا کار درست را انجام بدهد. بنابراین بسیار احساس گناه می‌کنم. علاوه بر عذرخواهی از مردم، باید از همسرم ویا نیز عذرخواهی کنم.» مشخص نیست که هوانگ چه زمانی دوباره آنلاین خواهد شد. در ماه نوامبر، مقامات مالیاتی جریمه‌های کمتری را برای دو اینفلوئنسر دیگر وضع کردند اما حساب‌های آنها هنوز بازیابی نشده است.

 

هوانگ، ۳۶ ساله، در دهه گذشته به یکی از محبوب ترین تأثیرگذاران چین تبدیل شد و به فروش کالاهایی به ارزش میلیاردها یوان کمک کرد. او همچنین در فعالیت های رفاهی عمومی که توسط Taobao متعلق به علی بابا سازماندهی شده بود، با کمک به فروش محصولات کشاورزی از مناطق فقیرتر شرکت کرده است و جوایز دولتی را برای تلاش های خود دریافت کرده است.

مقامات چینی در چند ماه گذشته نظارت دقیق بر این اینفلوئنسرها را تشدید کرده‌اند. در ماه اوت، وزارت بازرگانی چین آیین‌نامه‌هایی برای اینفلوئنسرهایی که محصولات را در پلتفرم‌های خرید آنلاین عرضه می‌کنند، صادر کرد. این قوانین شامل جزئیاتی در مورد نحوه لباس پوشیدن مجریان در چنین برنامه هایی یا نحوه صحبت در مقابل دوربین است.

 

در پی حذف حساب کاربری هوانگ، سهام شرکت‌های فناوری‌ اطلاعات در چین و هنگ کنگ سقوط کرده است، زیرا خبر جریمه هوانگ صنعت پخش زنده در منطقه را تکان داد. از جمله سهام «علی‌بابا»  که ۱/۵ درصد کاهش داشت و سهام وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیو Bilibili (BILI)  که بیش از ۶ درصد سقوط را تجربه کرد.

 

برخورد با ستارگان ثروتمند رسانه‌های اجتماعی در زمانی صورت می‌گیرد که «شی‌‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین تاکید می‌کند مصمم به توزیع مجدد ثروت در دومین اقتصاد بزرگ جهان به عنوان بخشی از تلاش خود برای «شکوفایی مشترک» است.

 

منبع خبر : سی‌ان‌ان
منبع: سی‌ان‌ان
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!