جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۹۹

وعده‌هایی که باید از فیلتر مجلس رد شود قابل اجرا نیست

وعده‌هایی که باید از فیلتر مجلس رد شود قابل اجرا نیست
آیا وعده های انتخاباتی که نامزدهای انتخابات در دادن آن از یکدیگر پیشی می‌گیرند قابل اجرا است ؟ آیا با وجود با مطلع بودن از این موضوع که وعده های‌شان باید از فیلتر مجلس بگذرد این وعده های غیر قابل اجرا را به مردم می‌دهند ؟

کانال منتسب به سایت آیت الله خامنه‌ای فیلمی قدیمی از بیانات ایشان را درباره وعده های انتخاباتی منتشر کرده است. در این فیلم که مربوط به سال ۹۴ است، مقام معظم رهبری می‌گوید: «وعده های غیر عملی ندهند؛ بعضی نامزدها، وعده‌هایی به مردم می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از دست آنها ساخته نیست، شما که نمی‌توانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم وعده می‌دهی؟ چرا مردم را امیدوار می‌کنید به چیزی که می‌دانید نخواهد شد؟ گاهی وعده‌های غیر قانونی می‌دهند. [می‌گویند] فلان عمل را انجام می‌دهیم در حالی که می‌دانند آن عمل خلاف قانون است؛ یا خلاف قانون اساسی است، یا خلاف قانون عادی است؛ وعده‌های اینجوری هم ندهند.» انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کمتر از بیست روز دیگر برگزار می شود و کاندیداها برای کسب پیروزی در میدان رقابت، وعده هایی عجیبی چون وام ۵۰۰ میلیون تومانی، یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و … می دهند».

در خصوص وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری دور سیزدهم، پروانه سلحشوری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به فراز می‌گوید: «فرقی نمی‌کند کدام یک از کاندیدای ریاست جمهوری را در خصوص وعده‌های انتخاباتی‌شان مورد نقد قرار دهیم زیرا اغلب این وعده‌ها اجرایی نمی‌شود. خیلی از افرادی که به عنوان نامزد در انتخابات شرکت می‌کنند بعد از رسیدن به کرسی‌ها، وعده‌هایشان را عملی نمی‌کنند. بسیاری از این شخصیت‌ها که در مقامات بالایی قرار گرفته‌اند هم به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در صورتی که انتظارات از آنها بالا بود.»

او در همین زمینه ادامه می‌دهد: «متاسفانه اغلب شعارهای که نامزدها مطرح می‌کنند در حد وعده انتخاباتی باقی می‌ماند چرا که نقطه مشترک این شعارها فقط متهم کردن دولت قبل به ناکارآمدی است. از سوی دیگر تحقق بسیاری از این وعده‌ها نیازمند تصویب و عبور از فیلتر مجلس است و همین امر می‌تواند برای نامزدها بهانه لازم را فراهم کند تا بعدها از زیر بار مسوولیت محقق نشدن آن شانه خالی کنند»

او در بخش دیگری از سخنان خود به وعده های نامزدها در مورد فضای مجازی اشاره می کند و می گوید: «دستور فیلترینگ توسط همان جایی صادر شده است که زیر مجموعه آقای رییسی است اما اکنون خودشان در این فضا فعال شده‌ و از آن برای تبلیغ و مطرح کردن نظراتشان استفاده می‌کنند. این خود نشانه این است که میان حرف و عمل برخی از آقایان چقدر فاصله است»

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!