سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۹۰
وال استریت ژورنال:

امارات، آمریکا را برای واکنش به توقیف نفتکش‌‌ها از سوی ایران تحت فشار گذاشت

امارات، آمریکا را برای واکنش به توقیف نفتکش‌‌ها از سوی ایران تحت فشار گذاشت
مقامات آمریکا و جنوب خلیج فارس می‌گویند پس از اینکه جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر، دو نفتکش را در دریای عمان توقیف کرد، امارات متحده عربی، ایالات متحده را تحت فشار گذاشته است تا اقدامات قاطع بیشتری برای بازداشتن جمهوری اسلامی از اینگونه اقدامات انجام دهد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، اماراتی‌ها در هفته‌های اخیر در این رابطه به مقامات آمریکایی در ابوظبی و واشنگتن شکایت کرده‌اند.

بیش از یک سوم نفت خام جهان که از طریق دریا منتقل می‌شود، از خلیج فارس عبور می‌کند.

طبق این گزارش، مقامات کشورهای عربی خلیج فارس می‌گویند که ایالات متحده در سال‌های اخیر نتوانسته است مانع حملات نیابتی از سوی ایران شود و این امر اعتماد آنها را به تعهد واشنگتن نسبت به منطقه تضعیف کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی، اماراتی‌ها از عدم واکنش آمریکا به توقیف نفتکش‌ها از سوی ایران در روزهای ۲۷ آوریل و ۳ مه ناراحت هستند. یکی از نفتکش‌ها حامل محموله نفت خام کویت به هیوستون در آمریکا بود، و دیگری در حال حرکت از دبی در امارات متحده عربی به بندر فجیره در این کشور بود.

مقامات گفتند که امارات متحده عربی به ویژه از توقیف دومین نفتکش که از دبی خارج می‌شد، خشمگین شد زیرا ممکن است این تصور را ایجاد کند که آب‌های آن کشور برای کشتیرانی ناامن است.

 
 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!