پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۸۹

وزیر کشور: برخی افراد رده‌پایین طالبان به دلیل اظهاراتشان علیه ایران برکنار شده‌اند

وزیر کشور گفت: برخی افراد غیرمسئول یا در رده های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش‌های دریافتی، آنها را برکنار کرده‌اند چون اظهارات بی‌جا و غیرمنطقی زده شده بود.

برخی افراد رده‌پایین افغانستان به دلیل اظهاراتشان علیه ایران برکنار شده اند

 

احمد وحیدی، وزیر کشور با اعلام اینکه آرامش و تردد در مرز با افغانستان برقرار است،گفت: به دلیل اشتباه مرزبانان طالبان درگیری صورت گرفت که به شهادت یک مرزبان ایرانی و کشته شدن تعدادی از نیروهای آنان انجامید.

به گزارش فراز، احمد وحیدی در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرزهای ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام بوده و ترددها در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم.

وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش های دریافتی، آنها را برکنار کرده اند چون اظهارات بی جا و غیر منطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفت وگو باید حل و فصل شود.

 

 
 
 

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!