سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۴۳

طفره رفتن برخی نمایندگان از پاسخ به یک سوال؛ آیا فرزندان شما به سربازی می‌روند؟

طفره رفتن برخی نمایندگان از پاسخ به یک سوال؛ آیا فرزندان شما به سربازی می‌روند؟
هر سربازی که در مرز‌ها و نقاط خطرناک به زمین می‌افتد، صحبت‌ها و شعار‌های مربوط به سربازی حرفه‌ای مطرح می‌شود، اما کماکان تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده است و خبر‌های شهادت سربازان در مرز‌ها همچنان شنیده می‌شود. برخی نمایندگان مجلس نیز در مواجهه با این پدیده به طور کلی ابعاد خطرآفرین مسئله را کنار زده و آن را یک اتفاق جزئی تلقی می‌کنند.

برخی نمایندگان مجلس نیز در مواجهه با این پدیده به طور کلی ابعاد خطرآفرین مسئله را کنار زده و آن را یک اتفاق جزئی تلقی می‌کنند. مشخصا درباره تحرکات اخیر طالبان در مرز سیستان که منجر به شهادت مرزبانان شد، یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد: «از این اتفاقات برای بچه‌های که در یک خانه باهم هستند می‌افتد که اختلافی بوجود می‌آید و دعوا می‌شود و بحث نظامی مطرح نیست. قطعا این مسائل با گفتگو حل می‌شود.» این صحبت باعث شد برخی کاربران فضای مجازی و افکار عمومی به رفتار مسئولین نسبت به سربازی و عدم توجه به حرفه‌ای کردن این روند واکنش نشان دهند.

برای بررسی نگاه نمایندگان مجلس نسبت به مسئله سربازی اجباری و وضعیت فرزندان خودشان در این مسئله با چند نماینده گفتگو کردیم که عمدتا به سختی پاسخ این سوال را دادند و برخی از آن‌ها نیز با بی میلی نسبت به پاسخگویی به سوالات ما، از کنار آن گذشتند.

محمد حسن آصفری، نماینده اراک به علت کمبود وقت گفت روز دیگری پاسخگوی ماست، جعفر قادری به علت برداشت «انتخاب» از یکی‌از صحبت‌های او که به باور وی تحریفی صورت گرفته بود از گفتگو امتناع کرد. اسماعیل کوثری نیز یا به حسب عجله و کمبود وقت و یا به علت عدم تمایل برای پاسخ به این سوال، در سه کلمه پاسخ داد: فعلا صحبت نمی‌کنم.

بین نمایندگانی که پاسخ ما را دادند، هادی بیگی نژاد، نماینده مجلس درباره وضعیت فرزندان خود و نگاهش به مسئله‌ی سربازی حرفه‌ای به «انتخاب» گفت: «فرزند من به سن سربازی نرسیده است و خیلی کوچکتر از سربازی رفتن است، تا به حال خیلی این موضوع را بررسی نکردیم. راجع به این قضیه تا حالا برنامه‌ای در مجلس نداشته ایم، چون برنامه ریزی نیرو‌های مسلح به شکل دیگری است و قوانین و موارد جداگانه‌ای دارند.

رحمت الله فیروزی، نماینده فسا، یکی دیگر از نمایندگانی بود که در پاسخ به سوالات «انتخاب» درباره سربازی گفت: تا به حال بحثی درباره سربازی حرفه‌ای مطرح نشده است و من هم خبری ندارم؛ من یک دختر دارم و فرزند پسری ندارم که بخواهد سربازی برود.

در ادامه با حسین جلالی گفتگو کردیم که ما را به سمت نماینده دیگری پاس داد: این موضوع مربوط به کمیسیون اجتماعی است؛ آقای ابوترابی نماینده نجف آباد اصفهان در این مورد کار‌های زیادی انجام داده است و اگر با ایشان صحبت کنید پاسخ خوبی دارد. من هم فرزندی که به سن سربازی رسیده باشد ندارم.

جلال سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است که مسلما انتظار می‌رود به علت مسئولیتش در مجلس درباره نتایج سربازی حرفه‌ای ایده‌هایی داشته باشد، سرمدی در پاسخ به سوال ما درباره سربازی فرزندان اش و نگاه به مسئله سربازی گفت: دو فرزند من سربازی رفته اند، اما پاسخ بخش دوم سوال شما بماند برای وقت دیگری.

علیرضا شهبازی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون بودجه در پاسخ به سوال ما درباره وضعیت فرزندانش در رابطه با سربازی اجباری گفت: من نشنیده ام که در مجلس بحث سربازی حرفه‌ای مطرح شود و باید در مورد آن تحقیق کنم؛ اما پسر من همین الان سرباز است و در مرحله آموزشی با مدرک فوق لیسانس دانشگاه امیرکبیر است.

سید محمد پاک مهر، نماینده بجنورد در مجلس نیز در پاسخ به سوال ما گفت: فرزند بزرگ من معلم است و در دانشسرای تربیت معلوم بود، فرزندان دیگر من دانشجو هستند و هنوز سرباز نشده اند. سربازی حرفه‌ای در صحن مجلس هنوز مطرح نشده است، اما ممکن است بررسی شود.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!