سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۲۸۳۷

رشیدی کوچی، نماینده مجلس: پایه لایحه حجاب، «می‌گیریم، می‌بندیم، جریمه می‌کنیم» است

رشیدی کوچی، نماینده مجلس: پایه لایحه حجاب، «می‌گیریم، می‌بندیم، جریمه می‌کنیم» است
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: نمی‌خواهم بگویم لایحه خوب است یا بد، اما این لایحه را خواندم تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است.

یک نماینده مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: نمی‌خواهم بگویم لایحه خوب است یا بد، اما این لایحه را خواندم تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است.

جلال رشیدی کوچی درباره «لایحه حجاب» که از سوی قوه‌‍قضائیه به دولت ارسال شده است و از دولت به مجلس ارسال شده و انتقاداتی که پیرامون این لایحه مطرح می‌شود، گفت: من درباره محاسن و معایب این لایحه‌ای که در حال حاضر در قالب «لایحه عفاف و حجاب»  مطرح است، صحبتی نمی‌کنم، درباره خوب یا بد بودن آن هم صحبت نمی‌کنم؛ بحث من امروز چیز دیگری است، مشاهده کردم آقای علم‌الهدی بسیار با شور و حرارت درباره این لایحه صحبت کرده بودند و از مجلس خواسته بودند این لایحه را تصویب نکند، یعنی به گونه‌ای توپ را در زمین مجلس انداختند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما باید به این نکته توجه کرد این لایحه است، طرح نیست که نمایندگان مجلس آورده باشند این لایحه در دولت آقای رئیسی با هماهنگی قوه قضائیه نوشته شده است، قوه‌قضائیه می‌گوید این لایحه دارای ۹ بند بوده که به ۱۵ ماده افزایش پیدا کرده است و اگر قرار است کسی مورد اتهام قرار گیرد، دولت است نه مجلس؛ آقای قالیباف در این مورد واکنش نشان دادند که توپ نباید داخل زمین مجلس باشد، ما لایحه دولت را بررسی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: پیشنهاد من به آقای رئیس‌جمهور این است که لایحه را پس بگیرند و نقطه نظرات دوستان همراه و همسو مانند آقای علم‌الهدی را حتما مدنظر قرار دهند بعد بفرستند به مجلس بیاید آن وقت ما بررسی می‌کنیم.

این نماینده مجلس درباره این‌که از ابتدای امر بحث فرهنگی در زمینه حجاب مطرح بود اما این مهم مغفول مانده است، گفت: من باز هم تکرار می‌کنم نمی‌خواهم بگویم لایحه خوب است یا بد، اما این لایحه را خواندم تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است. 

وی تاکید کرد: اعتقادم بر این است اگر ما بخواهیم چیزی را درست کنیم، در کنار قوانینی که می‌گذاریم باید عملکردمان در حوزه اقتصاد و معیشت آنقدر حوزه قوی باشد که مردم در رفاه باشند، آن وقت به ما اعتماد می‌کنند.

رشیدی کوچکی خاطرنشان کرد: رفاه باعث ایجاد یک  رابطه متقابل میان مردم و دولت می‌شود همان اتفاقی که در زمان جنگ افتاد، آن زمان اگر دولت یا حاکمیت موضوعی را از مردم می‌خواست مردم تبعیت و همراهی می‌کردند، الان هم همین است اگر این اتفاق رخ دهد، مردم با جان و دل همراهی می‌کنند. 

وی گفت: هنگامی که در این مرحله هستیم، دقیقا بسیاری از رفتارهای کنش‌های اعتراضی به تصمیمات حاکمیت بازمی‌گردد، لذا باید با این نکته و دیدگاه پیش برویم تا بتوانیم اقدامات موثری را پیش ببریم والا بعید می‌دانم با جریمه کردن اتفاق خاصی بیفتد، ما باید قلب‌ها را همراه کنیم.

 
 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!