سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۲۸۲۸

دبیر شورای عالی معماری: حتی یک متر از زمین‌های مسکن مهر کارشناسی نشده بود

دبیر شورای عالی معماری: حتی یک متر از زمین‌های مسکن مهر کارشناسی نشده بود
فرزانه صادق معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: وجب به وجب ۳۰ هزار هکتار اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده در کمیته‌های کارشناسی و فنی مورد بررسی قرار گرفته اما حتی یک متر مربع از زمین‌های پروژه مسکن مهر که مصوبه شورای عالی را اخذ کرد در جلسات کارشناسی بررسی نشده بود.

فرزانه صادق مالواجرد در نشست خبری اظهار کرد: در دوره اخیر بازپس‌گیری اراضی دولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم که حدود ۳۰ هزار هکتار در چرخه طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته و این روند ادامه دارد که آمار دقیق آن را  سازمان ملی زمین و مسکن  ارایه می‌دهد.

وی افزود: رقم ۳۰ هزار هکتار الحاق زمین که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته عدد خردی نیست. این میزان با اراضی ۸۰۰۰ هکتاری مسکن مهر مقایسه کنید و متوجه می‌شوید چقدر زمین‌های اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن بزرگ است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در مقایسه طرح نهضت ملی مسکن با پروژه مسکن مهر خاطرنشان کرد: وجب به وجب ۳۰ هزار هکتاری که به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده در جلسات و کمیته‌های کارشناسی و فنی مورد بررسی قرار گرفته است اما حتی یک متر مربع از ۸۰۰۰ هکتار زمین پروژه مسکن مهر که مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را دریافت کرد در جلسات کارشناسی بررسی نشده بود.

مالواجرد در پاسخ به سوالی درباره واگذاری زمین برای ساخت واحدهای یک طبقه و دو طبقه گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اشتباه استراتژیک است که ما بیش از دو طبقه  بسازیم و این موضوع به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: پاسخگویی به نیاز مسکن صرفا از طریق یک راه حل نخواهد بود. اما باید به این نکته توجه  شود که تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در داخل شهرها بسیار آسان‌تر و قابل دسترس‌تر از این است که ما به این دلیل که می‌خواهیم نیاز فوری مسکن را جواب بدهیم افزایش محدوده‌های کلان ایجاد کنیم.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی با تاکید بر پشتوانه کارشناسی در الحاق اراضی به پروژه‌های مسکونی گفت: در دوره اخیر تمامی محدوده‌هایی که مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را گرفته پشتوانه کارشناسی دارد. این موارد شامل تامین آب، قرار داشتن یا نداشتن روی گسل، محدوده اراضی کشاورزی و باغات، فرونشست، دسترسی به شبکه‌های اصلی است که تماما مورد بررسی قرار گرفته است.

 
 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!