جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۱۵

امام جمعه سمنان: اینکه افرادی برای تماشای آسمان شب به کویر بروند اما اتفاقات دیگری رخ دهد، پذیرفتنی نیست

امام جمعه سمنان: اینکه افرادی برای تماشای آسمان شب به کویر بروند اما اتفاقات دیگری رخ دهد، پذیرفتنی نیست
مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: اینکه افرادی برای تماشای آسمان شب به کویر بروند؛ اما در آن منطقه اتفاقات دیگری رخ دهد، پذیرفتنی نیست. تماشای آسمان پرستاره باید باعث تفکر انسان شود؛ نه آنکه زمینه فساد و گناه را فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان امشب در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، بر اهمیت حفظ میراث فرهنگی و تلاش برای معرفی فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی تأکید کرد.

وی توجه به مسائل فرهنگی در اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومگردی را ضروری دانست و گفت: اگر از میراث فرهنگی صحبت می‌کنیم، منظور ما میراث فرهنگی اسلامی و ایرانی است و قرار نیست در کارها و برنامه‌های این مجموعه، فرهنگ غرب ترویج شود؛ چراکه بی‌توجهی به فرهنگ اسلامی تبعات سنگین اجتماعی در پی خواهد داشت.

مطیعی با بیان اینکه بافت فرهنگی شهرها و روستاهای استان سمنان مذهبی است، تصریح کرد: فضای فرهنگی استان را نمی‌توان با کلان‌شهرها مقایسه کرد و باید مراقب بود تا فضای برخی اقامتگاه‌ها یا اماکن گردشگری به خانه امنی برای رفتارهای هنجارشکنانه تبدیل نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان تصریح کرد: مسؤولان بخش‌های مختلف میراث فرهنگی به‌هیچ‌عنوان نباید اجازه دهند تا در اماکن گردشگری یا تفریحی فعل حرام انجام شود؛ چراکه بی‌توجهی به این امر، خیروبرکت را از بین می‌برد و در بلندمدت نیز فرهنگ یک ملت را بر باد می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم جدیت بیش از پیش مسؤولان میراث فرهنگی در اجرای ضوابط قانونی و شرعی گفت: اینکه افرادی برای تماشای آسمان شب به کویر بروند؛ اما در آن منطقه اتفاقات دیگری رخ دهد، پذیرفتنی نیست. تماشای آسمان پرستاره باید باعث تفکر انسان شود؛ نه آنکه زمینه فساد و گناه را فراهم کند!

مطیعی با یادآوری نقش نهادهای امنیتی و قضایی در برخورد با قانون‌شکنی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیل نظام جمهوری اسلامی ایران نباید در اجرای قانون، توپ را در زمین یکدیگر بیندازند؛ چراکه نظام اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسؤول هدایت انسان‌ها به بهشت و جلوگیری از سقوط آن‌ها به جهنم است.

وی تصریح کرد: اینکه می‌گوییم فضای فرهنگی نباید امنیتی شود، به معنای تأیید ولنگاری و بی‌توجهی به عفاف و حجاب و ارزش‌های دینی و اخلاقی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: اینکه تصور شود اگر در گوشه‌ای قانون‌شکنی انجام شد، این موضوع به سایر نقاط و کلیت جامعه تعمیم پیدا نمی‌کند، خوش‌خیالی است؛ چراکه هجمه فرهنگی یک فرآیند تدریجی و نرم است.

مطیعی با بیان اینکه مسؤولان بخش‌های مختلف نظام باید در روز قیامت پاسخگوی خداوند متعال باشند، خاطرنشان کرد: اگر نکته‌ای را در باب مسائل فرهنگی متذکر می‌شویم، هدفی جز حل معضلات فرهنگی و اجتماعی نداریم.

امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار، در گزارشی اقدامات این اداره کل را در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید در امر حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی و فرهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همکاری کنند، گفت: سالم‌سازی فضای گردشگری و تفریحی استان سمنان بدون همکاری تمام دستگاه‌های مسؤول امکان‌پذیر نیست.

 
 

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!