پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۶۳

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: طالبان با انواع سلاح به سمت پاسگاه ساسولی تیراندازی کردند

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

به گزارش فراز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سردار قاسم رضایی اظهارداشت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی ادامه داد: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار "احمدرضا رادان"؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد " شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند".

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که " نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند".

 
 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!