شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۳۸

روزنامه جمهوری اسلامی: مراقب فعالیت‌های مشکوک طالبان ساکن سیستان و بلوچستان هستید؟

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نسبت به افزایش عناصر طالبان در ایران هشدار داد و نوشت: عدم اطلاع‌ از تعداد دقیق، عدم نظارت بر عملکردها و بی‌خبری از روابط و تعاملات این افراد با بیگانگان و گروهک‌های تروریستی داخلی نکات مهمی هستند که به جریانات مشکوک در شرق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان دامن می‌زنند.
  • افزایش تعداد ترورها و سوء‌قصدها به ویژه در استان سیستان و بلوچستان باید برای مسئولین هشدار دهنده باشد.ترور رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش که این هفته صورت گرفت، یکی از حلقه‌های زنجیره‌ای ترورها در استان سیستان و بلوچستان است که در یکسال اخیر قربانیانی گرفته و از طرح دشمنان برای ایجاد ناامنی و فراهم ساختن زمینه تحقق اهداف شوم آنان خبر می‌دهد.
  • درست است که مسئولان اطلاعاتی و امنیتی با تلاش‌های قابل تقدیرشان، همواره عوامل ترورها را شناسائی کرده و آنها را به دست عدالت می‌سپارند ولی این کافی نیست و باید با بررسی دقیق آنچه زیر پوست استان می‌گذرد، با این پدیده به صورت عمیق برخورد شود. جلوگیری از تحقق اهداف شوم دشمنان در استان که البته افق‌های فراتری را در نظر دارند، فقط با انجام چنین بررسی دقیقی میسر خواهد بود.
  • وجود گروهک‌های تروریستی سابقه‌داری که بارها مرتکب جنایات بزرگی شده و افراد زیادی را به صورت دستجمعی به شهادت رسانده‌اند، یکی از عوامل ناامنی در شرق کشور است. این گروهک‌ها در سال‌ها و ماه‌های اخیر با جان گرفتن گروه طالبان پاکستان، در حال تجدید قوا هستند و از گذشته خطرناک‌تر خواهند شد. در پاکستان اکنون تروریست‌های طالبان مدعی حکومت مستقر در این کشور هستند و آشکارا به رئیس ‌جمهور و نخست ‌وزیر می‌گویند دولت شما نامشروع است و شما باید با کنار رفتن از قدرت، راه را برای تشکیل «امارت اسلامی پاکستان»! هموار نمائید.
  • اطلاعات موجود نشان می‌دهند مدعیان تأسیس باصطلاح «امارت اسلامی پاکستان» از گروه طالبان افغانستان شدت عمل بیشتری دارند. طالبان پاکستان، پدران فکری و تشکیلاتی طالبان افغانستان هستند و اصولاً تفکر طالبانی در بعضی مدارس علوم دینی پاکستان متولد شد و گروه طالبان افغانستان محصول زایش‌های این مدارس هستند. وجود حمایت‌های فکری غلیظی که از طالبان پاکستان به سوی گروهک‌های تروریستی داخل کشورمان سرازیر می‌شود باضافه کمک‌های مادی پرحجمی که به این گروه‌ها می‌رسد، یکی از عوامل زمینه‌ساز تقویت تروریسم در شرق کشورمان است.
  • عامل دیگر، وجود عناصری از اعضاء گروه تروریستی طالبان است که بعد از سلطه طالبان بر افغانستان از این کشور به استان سیستان و بلوچستان وارد شده و در این استان بدون اینکه نظارت دقیقی بر آنها بشود مشغول فعالیت‌های مشکوک هستند. عدم اطلاع‌ از تعداد دقیق، عدم نظارت بر عملکردها و بی‌خبری از روابط و تعاملات این افراد با بیگانگان و گروهک‌های تروریستی داخلی نکات مهمی هستند که به جریانات مشکوک در شرق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان دامن می‌زنند.قدرت گرفتن مجدد باندهای قاچاق مواد مخدر نیز یکی دیگر از عوامل ناامنی در شرق کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان است.
  • عناصر تروریستی که در مجموعه‌های یاد شده مشغول فعالیت هستند، برای رسیدن به اهداف خود و تحقق اهداف دشمنان ایران از هیچ جنایتی ابا ندارند. متأسفانه افرادی که درصدد هستند خود را زبان مردم جا بزنند در عین حال که هرچه به فکر و زبانشان بیاید می‌گویند و وحدت و امنیت کشور را دچار مخاطره می‌کنند، حاضر نیستند در برابر خطر فزاینده عناصر تروریستی این مجموعه سخن بگویند یا در برابر آنها بایستند. در این شرایط حساس، وظیفه نیروهای امنیتی برای مقابله با موج در حال رشد تروریسم بسیار خطیر است. آنها باید با هوشیاری بیشتر نقشه‌های دشمنان وحدت کشور را نقش بر آب کنند.

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!