جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۰۸۰

رئیسی در جلسه استیضاح وزیر صمت: استیضاح به معنای اختلاف میان مجلس و دولت نیست

رئیسی در جلسه استیضاح وزیر صمت: استیضاح به معنای اختلاف میان مجلس و دولت نیست
رئیس جمهوری با بیان اینکه که از سال ۹۶ به بعد حدود ۶ وزیر و سرپرست در وزارت صمت تغییر کرده و جابجا شده اند، گفت: ثبات در وزارتخانه مسئله مهم است و می تواند به تولیدکنندگان در بخش های معدن و تجارت این پیام را دهد که این ثبات می تواند موجب تصمیم گیری های مهم و باثباتی در وزارتخانه شود.

 رئیس جمهوری با بیان اینکه که از سال ۹۶ به بعد حدود ۶ وزیر و سرپرست در وزارت صمت تغییر کرده و جابجا شده اند، گفت: ثبات در وزارتخانه مسئله مهم است و می‌تواند به تولیدکنندگان در بخش‌های معدن و تجارت این پیام را دهد که این ثبات می‌تواند موجب تصمیم گیری‌های مهم و باثباتی در وزارتخانه شود.

 

سید ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در دفاع از کارنامه وزیر گفت: ان شالله خداوند متعال همه ما را از برکات ماه رمضان و عید سعید فطر بهره‌مند کند و در جان و دل ما برکات ماه رمضان تا سال آتی باقی بماند. همچنین سال نو را به همه نمایندگان محترم تبریک عرض می‌کنم. همچنین روز معلم را به معلمان عزیز و پرتلاش و روز کارگر را به کارگران مخلص و بابصیرت تبریک می‌گویم و همواره باید در طول سال به نقش معلمان و کارگران در تربیت آینده سازان کشور و تولید و پیشرفت کشور تاکید و توجه شود.

رئیس جمهوری افزود: حضور خود را در مجلس به دنبال دعوتی که شده بود، ضروری احساس کردم، چرا که به دنبال فضای ایجاد شده بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با وحدت میان قوا و همکاری و همدلی بین آن‌ها ممکن است برخی احساس کنند طرح تذکر و استیضاح در مجلس به معنای اختلاف میان دولت و مجلس باشد، اما باید تاکید کنم تلقی بنده به هیچ عنوان اینگونه نیست و به یقین تذکر، سوال و حتی استیضاح یک وزیر جلوه اختلاف ندارد و حتی من از نمایندگانی که احساس مسئولیت کرده و دغدغه مردم را پیگیری کردند، تشکر می‌کنم و حضور امروز من در مجلس این پیام را برای همگان داشته باشد که طرح استیضاح به معنای اختلاف میان مجلس و دولت نیست.

وی درخصوص استیضاح وزیر صمت بیان کرد: می‌دانید که از سال ۹۶ به بعد حدود ۶ وزیر و سرپرست در وزارت صمت تغییر کرده و جابجا شده اند، در حالی که ثبات در وزارتخانه مسئله مهم است و می‌تواند به تولیدکنندگان در بخش‌های معدن و تجارت این پیام را دهد که این ثبات می‌تواند موجب تصمیم گیری‌های مهم و باثباتی در وزارتخانه شود.

رئیسی افزود: وزیر صمت به دنبال رأی خوب نمایندگان در مجلس و پشتوانه از طرف دولت و مجلس وارد کار شدند، اما در سه چهار ماهه نخست کار موضوع استیضاح ایشان مطرح شد، اما طبیعی است که طرح استیضاح و سوال از عملکرد نمی‌تواند کامل باشد، چرا که وزیر تازه با وزارتخانه آشنا شده است، اگر چه ایشان سال‌ها در وزارت صنعت سابق بودند، اما استیضاح در سه چهار ماهه نخست کار در مجلس مطرح شد. بعد از این نیز مدت‌ها این بحث سر زبان‌ها بود که وزارت صمت مورد سوال است تا اینکه بحث استیضاح مطرح شد و نمایندگان مخالف و موافق در این رابطه صحبت کردند و نهایتاً رأی اعتماد مجددی به وزیر داده شد، یعنی اگر دفعه قبل ۲۰۰ رأی آورده بود، اینبار با ۱۸۰ رأی وزیر در وزارتخانه تثبیت شد تا کار خود را ادامه دهد.

 

منبع خبر : خانه ملت
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!