پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۷۵

موسوی‌ لارگانی، موافق استیضاح: از مردم ایران به خاطر ندانم‌کاری وزیر صمت عذرخواهی می‌کنم

موسوی‌ لارگانی، موافق استیضاح: از مردم ایران به خاطر ندانم‌کاری وزیر صمت عذرخواهی می‌کنم
نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت که آقای فاطمی امین در آمارهای خودساخته‌اش غرق شده و وضعیت به جایی رسیده که مردم با فشار تورمی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ من به جای فاطمی امین از مردم عذرخواهی می‌کنم.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر قرار باشد که همچنان فاطمی امین در مسند وزارت باقی بماند کل دولت را زمین‌گیر می‌کند کما این‌که اکنون هم هزینه‌های کمرشکنی به اقتصاد و تولید تحمیل شده است. من از مردم ایران به خاطر ندانم‌کاری وزیر صمت عذرخواهی می‌کنم که چنین فشار تورمی را تحمل می‌کنند ایشان در آمارهای خودساخته خود غرق شده است.

وی ادامه داد: من از همان زمان معرفی فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی نسبت به توانایی او شک داشتم بالاخره بعد از چند دوره نمایندگی مطالعه برنامه‌ها مشخص می‌کند که کدام وزیر چقدر توانایی دارد؛ آقای فاطمی امین در زمان رای اعتماد قول داد و رای گرفت ولی به وعده‌هایش عمل نکرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خیلی هنر می‌خواهد که یک وزیر یک تنه این همه نارضایتی ایجاد کند این وزارتخانه به ژنرال ارشد کارکشته نیاز دارد اما آقای فاطمی‌امین سرجوخه هم نیست.

موسوی لارگانی ادامه داد: همه از گرانی خودرو می‌گویند اما وضعیت خراب‌تر است و مشکل از زیرساخت‌هاست. آقای فاطمی امین بلایی سر زیرساخت‌ها و چارت‌ها آورده است که من نمی‌خواهم اینجا از آن بگویم، قرار بر این است که برای حفظ مصالح نظام و آبروی دولت فقط نسبت به برنامه‌های وزیر صحبت کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای فاطمی امین در حوزه مرجع کارشناس شیمی بدون تجربه را به عنوان معاون معدن انتخاب کرد در وضعیت مصالح هم گرانی را به حدی رساند که اکنون خانه‌دار شدن مردم برای اقشار متوسط به یک قرن می‌رسد. چرا باید اصرار بر ماندن وزیری کنیم که زندگی عادی را برای شهروندان به آرزو تبدیل کرده است.

وی با بیان این‌که سال گذشته متوسط قیمت مصالح ساختمانی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: صحبت از قسطی فروختن خودرو می‌کنند در حالی که پول را از مردم می‌گیرند و موعد تحویل خودرو دو سال دیگر است، آقای فاطمی امین اعلام کنید کدام خودروساز می‌خواهد قسطی خودرو به مردم بدهد. دو سال محصولات خودروسازان را از قبل فروخته و پول آن را می‌گیرید و این کارهایتان همه منشأ ایجاد بحران است. شما به غیر از آینده فروشی چه کردید؟

موسوی لارگانی اظهار کرد: آقای فاطمی امین در جلسه استیضاح اول وعده واردات خودروی خارجی را داد و مجوز این کار را هم داشت اما چه کرد. بهتر است توجیه نیاورید که گوشمان پر است. وضعیت را به جایی رسانده‌اید که قیمت پراید ۱۰۰ میلیونی به ۳۰۰ میلیون رسیده است.

 
 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!