پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۸۵۱

نماینده مجلس: خداوکیلی لابی ضد استیضاح فاطمی‌امین خیلی قوی است

نماینده مجلس: خداوکیلی لابی ضد استیضاح فاطمی‌امین خیلی قوی است
حضرت‌پور گفت: خداوکیلی لابی آقای فاطمی امین خیلی قوی است و اطرافیانش در تلاشند که بسیاری از نماینده‌ها را منصرف کنند، ولی من می‌گویم این کارها به جایی نمی‌رسند.

در جلسه علنی دوشنبه ۲۸ فروردین، استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد. هرچند فاطمی، پیش از این یک بار استیضاح شده بود و با رای بالا در سمت خود ابقا شد، اما به نظر می‌رسد این‌بار مخالفان‌تری دارد.

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه و یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت به رویداد۲۴ می‌گوید: خداوکیلی لابی آقای فاطمی امین خیلی قوی است و اطرافیانش در تلاشند که بسیاری از نماینده‌ها را منصرف کنند، ولی من می‌گویم این کارها به جایی نمی‌رسند. سومین بار است که وزیر جلوی دوربین تلویزیون می‌آید و مدام وعده وعید می‌دهد که فردا فلان کار انجام می‌شود و واردات ماشین را آغاز می‌کنیم و قرعه کشی قطع می‌شود و... متاسفانه وزارت صمت مسخره‌خانه شده است. آقای فاطمی امین بنده خدا آدم خوبی است، ولی این‌کاره نیست و من هم سومین بار است که استیضاحش را امضا می‌کنم، چون دینی به مردم دارم و اطلاع‌رسانی هم کردم. چه استیضاح رای بیاورد و چه نیاورد، من باز هم پای کار هستم. 

حضرت پور می‌گوید: از طرف وزیر، خیلی افراد را فرستادند که با نمایندگان صحبت کنند که امضایشان را پس بگیرند و حتی به آن‌ها می‌گویند که بیایید و با وزیر جلسه داشته باشید و سازش کنید. این اتفاق، هم از بیرون و هم از طرف نماینده‌ها پیش آمد، ولی من هیچ سازشی ندارم و حافظ منافع مردم هستم. 

نماینده ارومیه می‌گوید: هر محفلی می‌رویم، مردم از قیمت خودرو گلایه دارند و اصلاً وزارت صمت برای این موضوع، هیچ مسئولی ندارد. خودرو هیچ مسئولی نداشت که یک نفر بیاید و بگوید چرا قیمت‌ها به این صورت است و توضیحی بدهد و به همین خاطر، وزیر حقش هست که استیضاح شود زیرا از سمت وزیر صمت یک قدم برداشته نشده است و صحبت‌ها و صورت‌جلسه‌ها نیز در دفتر خودش مانده است. 

وی در واکنش به اینکه آقای فاطمی امین می‌گوید بعضی مسائل در اختیار من نیست، گفت: اگر در اختیارش نیست، برود خانه‌اش بنشیند و با خانواده‌اش باشد. دغدغه ما فقط خودرو نیست، ولی خودرو بحث روز شده است. قیمت مواد شوینده، خوراکی و... در بازار که زیر نظر وزارت صمت است، ول شده است. از طرفی، در حوزه معادن هم مشکل داریم.

حضرت پور می‌گوید: من به خاطر حوزه انتخابیه و مشکلاتی که وجود دارد، استیضاح وزیر صمت را امضا کرده‌ام و فضای مجلس هم برای برخورد با آقای فاطمی امین، جدی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود مشکلات گسترده در حوزه صنعت، معدن و تجارت، دولت مدام از آقای فاطمی امین حمایت می‌کند؟ گفت: این کار درست نیست، چون مردم با هزاران امید به آقای رئیسی رای دادند و او هم باید افراد کاربلد را انتخاب می‌کرد و فاطمی امین کاربلد نیست. او فقط جلوی دوربین وعده می‌دهد. بروید تحقیق کنید تا ببینید که هیچ‌کدام از وعده‌های وزیر صمت تحقق پیدا نکرده است. وزیر مسئول است و باید معاونانش را از افرادی قوی انتخاب کند. فاطمی امین، وزارتخانه را ول کرده و اصلاً حوصله این کار را ندارد.

 

منبع خبر : منیبان
منبع: منیبان
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!