جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۱۷۹۵

نماینده مجلس: مسمومیت دانش‌آموزان فراتر از شیطنت چند دانش‌آموز است

نماینده مجلس: مسمومیت دانش‌آموزان فراتر از شیطنت چند دانش‌آموز است
دیده‌بان ایران نوشت:فلاحی در واکنش به تداوم مسمومیت دانش‌آموزان گفت: یک سری تدابیری برای این موضوع داشت اتخاذ می‌شد تا خیلی شدیدتر کنترل شود اما با استعفای وزیر یک وقفه‌ای ایجاد شد. باورم بر این است که نهادهای امنیتی باید مقداری کار را جدی‌تر دنبال کنند چراکه به نظر می‌آید با این قضیه خیلی سطحی برخورد می‌کنند و ممکن است عواقب خوبی برای نظام نداشته باشد.

گرچه نسبت به اواخر سال گذشته حساسیت رسانه‌ها نسبت به اخبار مسمومیت‌ها کمتر شده است اما با تمام شدن تعطیلات نوروزی، سریال مسمومیت دانش‌آموزان مجدد آغاز و به دنبال آن نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان هم شدیدتر شده است. با گذشت بیش از پنج ماه، به نظر می‌آید تمرکز وزیر کشور و نهادها نظامی بر دوربین گذاشتن و شناسایی زنان بدون حجاب است نه عوامل مسمومیت‌ها. نتیجه کمیته علمی وزارت بهداشت هم که از زبان وزیر بهداشت ادعا شده این بود که «در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است.»

احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره علت عدم شناسایی عاملان مسمومیت‌ها گفت: «یک سری تدابیری برای این موضوع داشت اتخاذ می‌شد تا خیلی شدیدتر کنترل شود اما با استعفای وزیر یک وقفه‌ای ایجاد شد. باورم بر این است که نهادهای امنیتی باید مقداری کار را جدی‌تر دنبال کنند چراکه به نظر می‌آید با این قضیه خیلی سطحی برخورد می‌کنند و ممکن است عواقب خوبی برای نظام نداشته باشد.»

این نمیانده مجلس در پاسخ به اینکه آیا سرنخ‌هایی از عاملان به دست آمده است یا خیر، گفت: «در خبرهای رسانه ها و خبرگزاری های رسمی ادعا می‌شد که یک سری افراد را دستگیر کرده‌اند که اقداماتی همچون انداختن اسپری را انجام می‌دادند اما به نظر من موضوع مسمومیت دانش آموزان فراتر از شیطنت چند دانش آموز است ممکن است این موضوع مواردی از نقشه‌های دشمن و برنامه‌ریزی شده باشد. بنابراین باید بسیار عمیق‌تر به آن نگاه کرد.»

فلاحی ادامه داد: «صرف اینکه مثلا ماشینی در نزدیک پارک کرده و گازش به مدرسه متصاعد شده یا اسپری زده‌اند، دلایلی نیستند که خیال ما را آسوده کند و باید جدی‌تر نگاه کرد.»

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!