جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۹۴

اینفوگرافیک؛ عجیب‌ترین جملات فعالان سیاسی ایران علیه بی‌حجاب‌ها اینفوگرافیک

رویداد۲۴ نوشت: ​از زمان آغاز اعتراضات در ایران پس از درگذشت مهسا امینی تلاش زیادی برای تبیین مساله حجاب اجباری توسط مسئولان و رسانه‌های نزدیک به آنها صورت گرفته است؛ این تبیین به صورتی بوده که در مواردی جملاتی بیان شده که فهم منطق بیان آن نیز دشوار است. در این گزارش چکیده‌ای از این اظهارنظرهای عجیب را بازنشر داده شده است.

عجیب‌ترین جملات فعالان سیاسی ایران علیه بی‌حجابی + اینفوگرافیک

 

اگرچه اختلاف بر سر الزام حجاب برای زنان از روز هفته‌های اول انقلاب وجود داشته، اما هیچگاه مانند اعتراضات پس از درگذشت مهسا امنیی به این وسعت خود را نشان نداده است. هفت ماه از مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد گذشته و با وجود اینکه آتش اعتراضات سراسری در کشور خاموش شده، اما اعتراض مردم به الزام حجاب همچنان جسته و گریخته ادامه دارد. فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور روز شنبه ۲۶ فروردین ماه را به عنوان نخستین روز رصد بی‌حجابی با دوربین‌های موجود در سطح شهر و اعمال جریمه و ارسال هشدار برای خاطیان اعلام کرده، اما به نظر می‌رسد مساله حجاب اجباری، همان طور که بسیاری از مسئولان هم اذعان کرده‌اند، با بگیر و ببند حل نمی‌شود.

در طول این هفت ماه تلاش زیادی برای تبیین مساله حجاب توسط مسئولان صورت گرفته است. این تبیین به صورتی بوده که در مواردی جملاتی بیان شده که فهم منطق بیان آن نیز دشوار است. جملاتی از این دست که «بی‌حجابی ریشه در مجرد بودن دختران دارد» یا «طرفداران حجاب اختیاری موافق قاچاق مواد مخدر هستند» یا «روی ماشین چادر می‌کشند اما روی زن چادر نمی‌کشند» بخشی از اظهارنظرهایی است که مخاطب در فهم گوینده نیز شک می‌کند. رویداد۲۴ در این گزارش چکیده‌ای از این اظهارنظرهای عجیب را بازنشر کرده است.

 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!