جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۶۹

محمد مهاجری: جلسه اخیر قالیباف با لاریجانی و ناطق فقط یک افطاری بود، نه تحولی سیاسی

محمد مهاجری: جلسه اخیر قالیباف با لاریجانی و ناطق فقط یک افطاری بود، نه تحولی سیاسی
مهاجری: حقیقتا من این اتفاق را یک جمع دوستانه می‌بینم تا یک تفکر سیاسی؛ به این علت که آقای ناطق به طور کامل از سیاست کنار کشیده است و اگر ناطق نوری بخواهد به عرصه سیاسی وارد شود، این عکس دلیل نمی‌شود. آقای حداد هم خودش کاری نمی‌کند و صرفا یک چهره پشت صحنه است و در آن مجموعه‌ها هم نفوذی ندارد. لاریجانی هم هنوز برای حضور در انتخابات صحبتی نکرده است، نتیجتا از این عکس نمی‌توان برداشت سیاسی کرد.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، درباره پیام سیاسی جلسه اخیر قالیباف به «انتخاب» گفت: حقیقتا من این اتفاق را یک جمع دوستانه می‌بینم تا یک تفکر سیاسی؛ به این علت که آقای ناطق به طور کامل از سیاست کنار کشیده است و اگر ناطق نوری بخواهد به عرصه سیاسی وارد شود، این عکس دلیل نمی‌شود. آقای حداد هم خودش کاری نمی‌کند و صرفا یک چهره پشت صحنه است و در آن مجموعه‌ها هم نفوذی ندارد. لاریجانی هم هنوز برای حضور در انتخابات صحبتی نکرده است، نتیجتا از این عکس نمی‌توان برداشت سیاسی کرد.

وی در ادامه نسبت به انگیزه‌های قالیباف از این جلسه برای انتخابات مجلس افزود: اگر قالیباف می‌خواست یک رفتار سیاسی برای انتخابات بکند به این افراد کفایت نمی‌کرد و چهره‌های دیگر را هم دعوت می‌کرد. ضمن اینکه هنوز برای قضاوت درباره تصمیمات قالیباف نسبت به انتخابات زود است و چند ماه وقت هست. قالیباف بنظر من این جلسه را برای انتخابات برگزار نکرده است.

مهاجری در پایان درباره جبهه بندی‌های جدید در انتخابات مجلس گفت: در حال حاضر فضایی که ایجاد خواهد شد، این خواهد بود که انتقاد‌ها از دولت توسط مجلس قطعا افزایش پیدا خواهد کرد. بعضی از نمایندگان انتقادات بسیار تندی از دولت خواهند کرد در حالیکه در چند ماه اخیر این وضعیت نبود.

وی افزود: از این به بعد نمایندگان برای رای جمع کردن از هر تریبون برای زدن دولت استفاده می‌کنند. همین ایجاد فضای تند انتخاباتی و انتقادی، جبهه بندی ایجاد می‌کند و در هر شهر یک معنا دارد. برای احزاب نیز یک معنا دارد. در شهر‌های کوچک انتقادات بیشتر متوجه عملکرد وزرا و دولت و مباحث معیشتی است. در احزاب سیاسی هم جبهه پایداری شاید پرفعالیت‌ترین تشکیلات انتخاباتی باشد، بخصوص اینکه پایه هایش در دولت بسیار قوی است و عملا جبهه پایداری سنگ دولت را در انتخابات به سینه خواهد زد و با ژست دفاع از رئیسی به میدان خواهد آمد؛ چون چند وزیر هم در کابینه دارد.

 
 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!