جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۶۱

ادعای خبرگزاری فارس: بیش از ۹۰درصد حوادث اخیر مدارس توسط دانش‌آموزان اتفاق افتاده

ادعای خبرگزاری فارس: بیش از ۹۰درصد حوادث اخیر مدارس توسط دانش‌آموزان اتفاق افتاده
فارس: بررسی حوادث اخیر مدارس نشان می دهد بیش از 90 درصد موارد توسط دانش آموزان اتفاق افتاده و شیطنت‌های دوره نوجوانی همزمان با پوشش رسانه ای گسترده، بین دانش آموزان برای این موضوع رقابت ایجاد کرده است. در موارد معدودی نیز برخی معلمین تخلفاتی داشته اند که پرونده تخلف آنها در حال رسیدگی است.

تحقیقات گسترده نهادهای ذیربط نشان می دهد که بیش از 90 درصد حوادث مدارس منشأ داخلی داشته و توسط دانش آموزان اتفاق افتاده است و شیطنت‌های دوره نوجوانی همزمان با پوشش رسانه ای گسترده، این رقابت را بین برخی دانش آموزان تسری داده است.

 

بررسی ها همچنین نشان می دهد در موارد معدودی برخی معلمین نیز تخلفاتی در این زمینه داشته اند و به رغم با خبر بودن از ماجرا با دانش آموزان برای تعطیل کردن کلاسها همراهی کرده‌اند که پرونده تخلف آنها در حال رسیدگی است.

این تحقیقات نشان می‌دهد در موارد با منشاء داخلی، علت بدحالی دانش‌آموزان منتقل‌شده به مراکز درمانی حدود ۸۰ درصد تمارض و حدود ۲۰ درصد تلقین اعلام شده است. البته در مواردی ابتلای آن‌ها به آسم، مشکلات ریوی یا قلبی هم با تحریک مواد بدبو یا استرس منجر به بدحالی شده است

در همین رابطه یک متخصص طب اورژانس در یکی از بیمارستان‌های قم به خبرنگار فارس گفت: تعدادی از دانش آموزان حاضر در بیمارستان هیچ علائمی از بیماری را نداشتند و تشخیص ما در پرونده پزشکی آنها تمارض قید شد.

پزشکان و روانپزشکان مخاطب خبرگزاری فارس بعد از دیدن فیلم اظهارنظر این دانش‌آموزان و شرحی که از حال خود می‌دهند تاکید کردند که علائمی نظیر سرفه‌های خشک، حس خفگی و بی‌حس شدن دست و پا و حتی فراتر از آن بی‌هوشی و حتی حضور بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه هم می‌تواند از جمله تأثیرات استرس بر تن باشد و این عوامل هم می‌تواند در دایره بیماری‌های روان‌تنی در نظر گرفته شود

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگار فارس گفته بود: «بیشترین مراجعات بیمارستان به دلیل ترس و نگرانی است و لذا از والدین و اولیای مدرسه تقاضا می‌شود به دانش‌آموزان آرامش داده و التهاب را بیشتر نکنند؛ چراکه شاهد هستیم که برخی از والدین دانش آموزان را به دلیل یک سرفه جزئی به بیمارستان می‌آورند».

گزارش ها نشان می دهد از چندین سال قبل نیز استفاده دانش‌آموزان از انواع بمب‌های بدبو به عنوان یک شوخی متداول شده است و این ابزارهای شوخی در فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی در دسترس است. برخی از دانش‌آموزان بوهایی که استشمام کرده‌اند را مشابه بوی همین بمب‌های بدبو یا اسپری های فلفل توصیف کرده‌اند.

اما به نظر می رسد این بار سوءاستفاده و بزرگنمایی برخی رسانه های ضدایرانی و استفاده از واژه هایی نظیر «حمله شیمیایی» استرس ها و نگرانی ها را مضاعف کرده است.

ناگفته نماند در موارد اندکی برخی اقدامات خرابکارانه نیز نظیر پرتاب کپسول‌های حاوی مواد محترقه با بوهای نامطبوع توسط عوامل بیرونی به داخل مدارس صورت گرفته بود که با تحقیقات یا بررسی دوربین‌ها این افراد شناسایی و دستگیر شده‌اند که طبق اعترافاتشان هدف آنها دامن زدن به موج نگرانی ها و ایجاد ناامنی اعلام شده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!