جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۵۹۴

بارش‌های سیل‌آسا در نقاط مختلف کشور؛ سیل در الموت شرقی قزوین یک زن را با خود برد

بارش‌های سیل‌آسا در نقاط مختلف کشور؛ سیل در الموت شرقی قزوین یک زن را با خود برد
بارش های سیل آسا در برخی نقاط کشور به ویژه در مناطق مختلف استان لرستان باعث بروز خساراتی شده است. خرم رود در خرم آباد مرکز این استان طعیان کرده و یک خانه نیز در این شهر تخریب شده. در دیگر نقاط استان نیز شماری از روستاها تخلیه شده اند و جاده های روستایی بسته شده.
به گزارش «فراز»، خرم رود در خرم آبااد مرکز این استان طعیان کرده و یک خانه نیز در این شهر تخریب شده. در دیگر نقاط استان نیز شماری از روستاها تخلیه شده اند و جاده های روستایی بسته شده.

 

قطع راه ارتباطی ۲۳ روستای خرم آباد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۵۷ 
 

راه ارتباطی ۲۳ روستای خرم آباد بر اثر بارش سنگین باران قطع شده و تلاش‌ها برای بازگشایی این راه‌ها تا کنون بی نتیجه مانده است.

فرماندار خرم آباد با اعلام این خبر گفت: راه دسترسی روستای سیرم به تنگ هفت و همچنین راه ارتباطی دهستان‌های کشور و چمسنگر که شامل ۲۳ روستا می‌شود، قطع است.

محمدباقر احمدی چگنی افزود: از این روستاها، راه ارتباطی ۴ روستا از سیل سال ۱۳۹۸ تا کنون تخریب شده‫است و ساکنان آن‫ها کماکان از مسیر‌های موقت برای تردد استفاده می‌کنند که گاهی با کوچکترین بارندگی مسدود می‌شوند.

وی تصریح کرد: با مسدود شده راه ارتباطی روستا‌های خرم آباد، ماشین‌های سنگین راهداری امروز به منطقه اعزام شدند، ولی به دلیل حم سنگین بارش‌ها تا کنون موفق نشده اند مسیر‌های مسدود شده را بازگشایی کنند بنابراین برای تحقق این موضوع باید تا یایان بارندگی در منطقه حضور داشته باشند.

سرریز کردن سد خاکی دهکرد بروجرد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۵۱ 
 

در پی بارش های سنگین باران که از روز گذشته در بروجرد آغاز شده است سد خاکی دهکرد سرریز کرد. حسین یاری رییس امور آب شهرستان بروجرد در اینخصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سد دهکرد یک سد خاکی است که توسط منابع طبیعی احداث شده و هم اکنون نیز تحویل منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: اگر سرریز سد از محل اصلی سرریز باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد ولی اگر سرریز از تاج سد باشد ممکن مشکلاتی برای روستای دهکرد و آزاد راه اراک به خرم آباد ایجاد کند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد نیز در این باره گفت: برای سد دهکرد یک مسیر خروجی در نظر گرفته شده و در پایین دست نیز یک بند خاکی دیگر وجود دارد که می تواند حجم خروجی آب را کنترل کند.

امیر سرداری افزود: برای جلوگیری از ایجاد بحران در صورت خروج بیش از اندازه آب از سد دهکرد، امشب بازدیدی از محل سد به اتفاق مدیران منابع طبیعی و امور آب و جهاد کشاورزی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: برای اطمینان خاطر اطلاع رسانی لازم به اهالی روستای دهکرد برای آمادگی تخلیه و جابجایی داده شده است.

تخریب یک واحد مسکونی در خرم آباد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۵۰ 
 

شهردار خرم آباد گفت: یک واحد مسکونی در محله اسدآبادی این شهر بر اثر بارش شدید و مداوم باران تخریب شد.

داریوش بارانی بیان کرد: این واحد مسکونی خالی از سکنه بوده است و هیچگونه خسارت جانی در پی نداشته اما آوار ناشی از تخریب آن در مسیر مسیل دره اسدآبادی برجای مانده است.

وی با بیان اینکه عوامل شهرداری در حال آوار برداری این ساختمان هستند ادامه داد: ۲ ملک مجاور این ساختمان نیز در معرض خطر قرار دارند که مالک یکی از این ساختمان ها حاضر به تخلیه شده است و با کمک عوامل شهرداری در حال جابجایی و تخلیه این ملک هستند.

وی عنوان کرد: مالک واحد مسکونی دیگر نیز تاکنون حاضر به تخلیه نشده است که در حال رایزنی با دادستانی جهت جابجایی این افراد و تخلیه ساختمان هستیم.

فعالیت سامانه بارشی قوی قبل از ظهر چهارشنبه در لرستان آغاز و موجب سرریز برخی سدها، طغیان رودخانه های شهری و فصلی، آبگرفتگی معابر، قطع راه دسترسی برخی روستاها، کاهش دما و اختلال در تردد جاده ای شده است.

بنابر پیش بینی هواشناسی، این سامانه تا ظهر امروز با شدت در استان فعال خواهد بود.

آب شرب شهر برخوردار در لرستان قطع شد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۹ 
 

فرماندار دلفان گفت: آب شرب شهر برخوردار قطع شد.

اصغر قهرمان امروز ۲۴ فروردین‌ماه در حاشیه بازدید میدانی از شهر برخوردار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش نعمت الهی و ادامه داشتن این بارش‌ها از بامداد دیشب به دلیل شکستگی لوله اصلی آب شرب در بستر رودخانه، آب شرب شهر برخوردار کاملا قطع است.

وی تصریح کرد: در این راستا مامورین آبفا در این حوزه به دنبال ترمیم این شکستگی بوده و تا وصل شدن لوله آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

فرماندار دلفان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، در کوتاهترین زمان ممکن مشکل آب شرب شهر برخوردار برطرف خواهد شد.

قهرمانی در این خصوص از صبر و حوصله مردم این منطقه تا وصل شدن مجدد آب شرب برای آنها قدردانی کرد و گفت: این حوادث طبیعی بوده و ممکن است برای مناطق دیگر نیز اتفاق بیفتد.

سیل در الموت شرقی قزوین یک زن را با خود برد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۹ 
 

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین از ناپدید شدن یکی از شهروندان الموت شرقی قزوین در پی بروز سیلاب خبر داد و گفت: سیل امروز یک زن کهن سال را در این منطقه با خود برد.

حسین خوئینی ها اظهار کرد: با توجه به گزارش های رسیده صبح امروز سیل یک زن ۶۰ ساله را که در ماهی سرای خود در روستای محمودآباد بخش الموت شرقی مشغول به فعالیت بود را با خود برده است.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این حادثه، چهار تیم امدادی مستقر در الموت غربی و الموت شرقی به همراه یک تیم واکنش سریع از قزوین جهت جست وجو به این منطقه اعزام شدند.

خوئینی ها خاطر نشان کرد: جستجوها برای یافتن این فرد با مشارکت سایر دستگاهها و مردم منطقه همچنان ادامه دارد.

رپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و پیش بینی بروز سیل در استان، ۱۷ پایگاه امدادی و ۹ تیم، همراه ۲ تیم واکنش سریع تا بهبود اوضاع در حالت آماده باش با قرار دارند.

مدیریت بحران استان قزوین به دلیل صدور هشدار نارنجی وضع هوا از شهروندان و مسافران خواسته از استقرار، تجمع و حتی نزدیک شدن به هر گونه رودخانه، مسیل و حتی تأسیسات آبی مانند کانال‌های آبیاری دشت قزوین خودداری کنند.

هشدار سقوط سنگ از ارتفاعات جاده چالوس 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۸ 
 

فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به آغاز بارندگی از چهارشنبه شب در این محور کوهستانی از احتمال ریزش و سقوط سنگ از ارتفاعات به ویژه در نقاط حادثه خیز هشدار داد.

سرگردمحمد احمدی افزود: آخرین وضعیت هواشناسی حاکی از تغییرات جوی ناپایدار و بارش باران در این محور بوده که باتوجه به نفوذ پذیری آب در کوه های البرز سقوط سنگ از ارتفاعات کندوان محتمل است.

وی به کاربران جاده ای و مسافران توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به ویژه عبور از این محور کوهستانی پرهیز شود تا شاهدحوادث ناگوار در محور نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در محور کندوان گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه کندوان ترافیک خودرویی در این محور را نیمه سنگین اعلام کرد و گفت: کاربران جاده‌ای و مسافران از توقف در حاشیه این جاده و رودخانه های منطقه پرهیز کنند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران در جاده چالوس - کرج و رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید برای راه‌های ۱۰ استان کشور پیش بینی کرد.

فرمانده پلیس راه کندوان ضمن تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری مسافران یادآور شد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این محور کوهستانی همچنان و هر لحظه آبستن حوادث بوده و کاربران جاده ای سقوط سنگ در این محور را جدی بگیرند.

سرگرد احمدی اظهارداشت: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

طغیان رودخانه ونایی/ ورود به منطقه گردشگری ونایی بروجرد تا ۴۸ ساعت آینده ممنوع شد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۸ 
 

شهردار ونایی گفت: طغیان رودخانه ونایی که بر اثر بارش شدید باران از بامداد پنجشنبه شروع شده باعث آبگرفتگی جاده ونایی شده و ورود به منطقه گردشگری ونایی تا ۴۸ ساعت آینده ممنوع است.

امیر دبیری افزود: طغیان رودخانه ونایی باعث آسیب رسیدن به یک پل و دیوارهای مسجد ونایی و ورود آب به چند منزل مجاور رودخانه شده است.

وی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و دستگاه‌های امداد و نجات در شهرداری ونایی تشکیل شد و اقدامات لازم برای تخلیه برخی از منازل مجاور رودخانه انجام شد.

شهردار ونایی گفت: جاده ونایی با توجه به بالا آمدن آب رودخانه و ورود آن به جاده تا اطلاع ثانوی مسدود شده و تا ۴۸ ساعت آینده گردشگران وارد این منطقه نشوند.

دبیری افزود: همه سفره خانه های مجاور رودخانه ونایی تخلیه شده اند.

سامانه بارشی جدید که از صبح چهارشنبه در استان لرستان و شهرستان بروجرد وارد شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وزش باد در بیشتر مناطق کشور / رگبار و رعد برق در برخی استان‌ها 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۷ 
 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک، همچنین نفوذ توده گرد و غبار از کشور همسایه خبر داد.

صادق ضیاییان درباده شرابط جوی کشور اظهار کرد: امروز پنجشنبه (۲۴ فروردین) سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی شامل استان‌های، قزوین، البرز و تهران فعال است و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط سبب ریزش تگرگ می‌شود.

وی افزود: همچنین در سواحل شمالی کشور به‌ویژه در غرب سواحل افزایش ابر رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود. شدت بارش در شمال چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود. وزش باد در بیشتر مناطق کشور طی امروز پدیده غالب است که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی افزود: جمعه (۲۵ فروردین) در برخی مناطق غرب کشور، شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر به‌ویژه مازندران و گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می‌دهد. جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. در این روز کاهش محسوس دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد و از ظهر شنبه(۲۶ فروردین) در این مناطق روند تدریجی افزایش دما شکل می‌گیرد.

ضیاییان ادامه داد: از ظهر پنجشنبه و طی جمعه نفوذ توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست. دوشنبه(۲۸ فروردین) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود. به‌تدریج در شب با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش در گیلان آغاز می‌شود. یکشنبه (۲۷ فروردین) نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان بارش رخ می‌دهد و در بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار است.

وی ادامه داد: پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج است از بعد از ظهر جمعه و طی شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود. پنجشنبه و جمعه دریای خزر نسبتا متلاطم است و یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۵ فروردین ) نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ و روز شنبه ( ۲۶ فروردین) کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.

طغیان آب خرم‌رود و کانال‌های خرم آباد 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۷ 
 

در پی بارش شدید باران رودخانه خرم‌رود در شهرستان خرم آباد طغیان کرده است. همچنین بارش شدید باران که از صبح امروز آغاز شده است، باعث آبگرفتگی معابر و طغیان آب در کانال‌ها در نقاطی از شهرخرم آباد شده است.

امدادرسانی به ۱۶۷ نفر در سیلاب ۶ استان 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۶ 
 

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۶۷ نفر در سیل و آبگرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمودی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: ۲۴ استان کشور در این مدت متاثر از بارش‌ها بودند اما ۱۶ شهرستان در ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات نیاز داشتند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در ٢٤ منطقه (هشت شهر، ١٥ روستا، یک منطقه عشایری) انجام شده، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش ۳۸ تیم امدادی هلال‌احمر به ١٧٦ نفر امدادرسانی شد، ۱۲ نفر اسکان اضطراری و ۱۱ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین از ۴۹ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

فرماندار: روستای کمندان در شهرستان ازنا تخلیه شد/ مردم به کمندان و اشترانکوه سفر نکنند 
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۶ 
 

فرماندار ازنا با اشاره به بارندگی های شدید در استان گفت: روستای کمندان درشهرستان ازنا تخلیه شد.

محمد رضا فاتحی از تخلیه روستاهای اطراف «سد کمندان» ازنا خبر داد و از همشهریان و گردشگران خواست، به روستای گردشگری کمندان و اشترانکوه سفر نکنند.

فرماندار ازنا ادامه داد: هشدارهای قرمز هواشناسی برای لرستان صادر شده است، ‌شدت بارش‌ها بسیار زیاد است، اما خوشبختانه خسارتی تاکنون گزارش نشده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا اظهار داشت: به منظور پیشگیری از خطرات سیلاب احتمالی اهالی روستای کمندان و عشایر مستقر در اطراف سد کمندان به مکان‌های امن منتقل‌ شده‌اند، کمپ‌های اسکان اضطراری موقت با کمک هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، برای ساکنان این روستا و عشایر برپا شده است.

فاتحی بیان کرد: با توجه به بالا آمدن آب سد کمندان ازنا، علاوه بر بازگشایی دریچه های سد به اهالی دیگر روستاهای اطراف این سد و روستاهای دارای رودخانه، نیز هشدارهای لازم از طریق دهیاری‌ها داده شده است و از تردد های غیر ضروری در سطح این مناطق جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!