سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۱۵۱۳

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: با جدیت با مروّجان بی‌حجابی برخورد کنید

جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

به گزارش «فراز»، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای تکریم مقام زن و تبیین اهمیت حجاب و پوشش اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فریضه واجب حجاب که مایه‌ی تشخص و آزادی زن است یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نعمت‌های الهی است. حجاب مایه وقار و سنگین شدن کفه آبرو و احترام زن است و با این ارزش گذاری، حریم زن مسلمان حفظ و فرصت حضور اجتماعی او فراهم می‌شود.

مصالح اجتماعی انسان نیز مؤید این مسأله است که زن برای در امان ماندن از آشفتگی‌های روانی و اجتماعی باید در یک حریم شخصیت بخش صیانت شود.

احکام اسلام، مسیر خردمندانه و روشنی برای رساندن زن به زیست عفیفانه دارد و برای تأمین حقوق او و رشد و شکوفایی استعدادهایش برنامه‌های جامعی ارائه کرده است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای تکریم مقام زن و تبیین اهمیت حجاب و پوشش اسلامی نکاتی چند را مورد تأکید قرار می‌دهد:

۱ سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدائی در جوامع بشری و عناوین جذابی، چون آزادی زنان و حقوق زن، قید و بند‌های حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در پروژه ترویج مفاسد اخلاقی و حجاب ستیزی در ایران، دستان جبهه استکبار و نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن به وضوح دیده می‌شود. دشمن سال‌هاست استقلال هویتی و فرهنگی زن مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است و به دنبال به سقوط کشاندن حاکمیت از طریق #هویت_زدایی_فرهنگی است. در این میان با توجه به اینکه نظام اسلامی به دنبال سعادت مردم و تحقق تربیت اخلاقی جامعه است باید با جدیت با مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی که تحت هدایت دشمن فعالیت می‌کنند برخورد شود.

۲ آحاد جامعه اسلامی با شناخت و تفکر نسبت به مبارزه با منکرات ورود پیدا می‌کنند و با رعایت شیوه‌های امربه معروف و نهی از منکر و التزام به مبانی فقهی و حقوقی آن، بر این باورند که عدول از معیار‌های اخلاقی و قانونی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خود یک منکر است. شایسته است نهاد‌های مسؤول نیز در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

۳ سخنان پدرانه، صریح و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد امنیتی، فرهنگی و دینی جنگ ترکیبی دشمن در مسئله زن و ضرورت حجاب و عفاف، حجت را بر همه مردم و مسئولین تمام کرده است. در مواجهه با کشف حجاب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی برای اینکه دچار اشتباه محاسباتی نشویم منویات مقام منیع ولایت چراغ راه است.

۴ مسأله ضد دینی و ضد امنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده است. لازم می‌دانیم قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین خلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

۵ تجملات، تبرج و خودنمایی مانع رشد انسان از لحاظ معنوی و اخلاقی است. خانواده‌ها برای تحکیم و ارتقاء بنیان‌های خود، باید در مقابله و مبارزه با این نوع الگو‌ها و نسخه‌های مبتنی بر فرهنگ مادی و ضد اخلاق غرب جدیت به خرج دهند. برای تکمیل فرایند تربیت دینی و اخلاقی جامعه، پیوند خانه، مسجد و مدرسه بسیار حیاتی است.

۶ حوزه و روحانیت از پیشتازان مبارزه فکری و فرهنگی با شبهات و هجمه‌های ضد دین بوده است. امروز نیز حوزه‌های علمیه برای مجاهدت در میدان جنگ ترکیبی دشمن پویا و قوی حضور دارند و از تمام ظرفیت‌های علمی و انسانی خود برای ترویج معارف حجاب و پوشش اسلامی به جهاد تبیین می‌پردازند؛ و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 
 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!