سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۱۵۰۵

اعلام نحوه برخورد با کشف حجاب‌ «زنان کارمند» در خارج از محیط کار

اعلام نحوه برخورد با کشف حجاب‌ «زنان کارمند» در خارج از محیط کار
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: بانوان کارمند ادارات هم چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصاتشان به دستگاه مربوطه ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب کنند وسایل نقلیه آنها از یک تا ۲۰ روز توقیف و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه نقدی می شوند.

نسائی زهان افزود: افراد مجرم در زمینه عفاف و حجاب، خودروی افراد بی حجاب یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود؛ بی‌حجاب‌ها یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و به محاکم معرفی و احضار می‌شوند. بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بالای یک میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار، با افزایش جریمه و محرومیت امکانات در جامعه روبرو خواهند شد.

وی گفت: بانوان کارمند ادارات هم چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصاتشان به دستگاه مربوطه ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان وی با بیان اینکه ما در سیستم قضائی به دنبال پرونده سازی نیستیم گفت: تا به امروز هیچ پرونده‌ای در رابطه با کشف حجاب در محاکم ما به ثبت نرسیده است.

نسائی زهان با بیان اینکه سایر مردم تنها با تذکر لسانی در معابر و مکان‌های عمومی می‌توانند به افرادی که کشف حجاب کرده اند تذکر دهند گفت: البته این افراد باید طبق قانون و با آموزش این کار را انجام دهند.

وی افزود: اگر در یک ساختمان افرادی وجود دارند که کشف حجاب می‌کنند و این امر را تبلیغ می‌کنند باید به پلیس گزارش داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه، کشف حجاب طبق ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم است گفت: رسیدگی به جرم کشف حجاب، طبق ماده ۱۹ قانون اساسی، در صلاحیت مستقیم محاکم است.

وی با بیان اینکه مجازات کشف حجاب مشخص است و مستقیم به محاکم ارجاع داده می‌شود افزود: انتظار می‌رود در این زمینه خود مردم اقدام کنند و با امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه ما تکلیف داریم نسبت به جرم کشف حجاب در چارچوب قانون و مقررات اقدام کنیم گفت: وزارت کشور بخشنامه‌ای در این زمینه صادر کرده که وظایف همه در این بخشنامه مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و … در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.

نسائی زهان با بیان اینکه افرادی که توسط این گروه‌ها برایشان مستندسازی شود، پرونده شأن به محاکم ارسال می‌شود، افزود: محاکم این افراد را احضار می‌کنند و در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!