جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۴۸۶

وزیر بهداشت: هر نوع سرماخوردگی را جدی بگیرید

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که هم‌اکنون از نظر ابتلا به کرونا به بالای منحنی رسیده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا آخر فروردین ماه جاری، موج کرونا حالت کاهشی پیدا کند.

بهرام عین‌اللهی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: ما پیش‌بینی کرده بودیم که در بهمن یا اسفندماه موج هشتم کرونا در کشور آغاز شود و موج هشتم از اواخر بهمن آغاز شد و پس از مدتی فروکش کرد، اما از آنجا که برخی اوقات موج کرونا به صورت دو کوهانی است و به دلیل فرا رسیدن نوروز، مسافرت‌ها و دید و بازدید‌های زیادی رخ داد؛ موج کرونا مجدد افزایشی شد و الان در قسمت بالای موج قرار داریم.

وی با بیان اینکه هر موج کرونا سه مرحله دارد؛ افزود: مرحله اول ابتلای تعدادی از افراد جامعه به کروناست؛ مرحله دوم بستری شدن افراد و مرحله سوم بدحال شدن و بستری تعدادی از افراد در آی‌سی‌یو است که پس از این سه مرحله، مرگ و میر تعدادی از مبتلایان رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما الان در مرحله ابتلا به بالای منحنی رسیده‌ایم و تعداد موارد بستری نسبت به ماه‌های گذشته در کشور افزایش یافت و به همین دلیل آمار مرگ و میر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا آخر فروردین‌ماه، موج کرونا حالت کاهشی پیدا کند.

بیماران زمینه‌ای استفاده از ماسک را جدی بگیرند

عین‌اللهی بیان کرد: احساس می‌کنیم مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند، اما کماکان توصیه ما به مردم استفاده از ماسک است؛ افراد بالای ۵۰ سال و دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و نقص ایمنی، باید نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا بیشتر رعایت کنند. همچنین در فضا‌های بسته‌ای مانند هواپیما، اتوبوس و ... باید پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود.

وی تأکید کرد: الان در شرایط افزایش موارد کرونا، باید هر نوع سرماخوردگی را جدی بگیریم و افراد دارای علائم سرماخوردگی در روز‌هایی که دارای علائم بیماری هستند در خانه بمانند و استراحت کنند و از حضور در تجمعات، محل کار، مدرسه و ... پرهیز کنند.

وجود ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون خاطرنشان کرد: افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن‌ها گذشته حتما باید دوز یادآور را تزریق کنند.

وی درمورد موجودی واکسن کرونا در کشور بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره واکسن کرونا نزدیک به ۵۰ میلیون دوز است و در صورت نیاز، امکان تولید واکسن را نیز در داخل کشور داریم.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!