پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۱۴۵۹

ایران‌ایر: شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم سر جای خود است

ایران‌ایر: شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم سر جای خود است
سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده‌است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی‌گردد که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.

با از سرگیری روابط ایران و عربستان، اخباری مبنی بر احتمال توسعه و افزایش پرواز‌های دو کشور در مسیر‌های متعدد از جمله ریاض-تهران و مشهد منتشر شد. از سوی دیگر یکی از توافقات در دیدار وزیر امور خارجه کشور با طرف همتای عربستانی، حضور مجدد شهروندان ایرانی در حج عمره بود.

این توافقات این احتمال را ایجاد کرد که امسال سختگیری عربستان برای انجام عملیات حج تمتع و جابه جایی ۸۸ هزار حاجی تنها با یک ایرلاین ایرانی کمتر شود و روال سال‌های گذشته تغییر کند و ایران‌ایر به عنوان شرکت حامل پرچم بتواند از ظرفیت ناوگان سایر ایرلاین‌ها برای جابه جایی ۸۸ هزار حاجی در بازه زمانی محدود استفاده کند و دشواری سال‌های گذشته و ایجاد محدودیت در سایر مسیر‌های پروازی را تجربه نکند. اما تا به این لحظه مانند روال سال‌های قبل همچنان تنها ایران‌ایر اجازه انجام عملیات حج را دارد و توافقی برای حضور ایرلاین دیگر انجام نشده‌است.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برگزار کننده حج امسال تنها شرکت ایران‌ایر (هما) است، اظهار داشت: تنها ایرلاین مجاز برای جابه‌جایی حجاج ایران‌ایر است و حتی ایرلاین سعودی هم در جابه جایی حجاج ایرانی سهمی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه رییس جمهوری کشورمان هم جابه‌جایی حجاج با ایران ایر بوده و در واقع علاقه‌مندی ما هم جا به جایی حجاج از طریق ایرلاین حامل پرچم است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این موضوع تنها مختص مراسم حج است و در سایر مسیر‌ها ایرلاین‌ها امکان دریافت مجوز برای برقراری پرواز بین ایران و عربستان را دارند و در صورت درخواست از سوی هر ایرلاین ایرانی و سعودی موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما تا کنون درخواست رسمی داده نشده‌است.

همچنین حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) درباره برنامه این شرکت برای برگزاری مراسم حج تمتع امسال اظهار داشت: شورای عالی حج به ریاست، رییس جمهوری تشکیل شد و عملیات حج ۱۴۰۲ به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تفویض شد.

وی با بیان اینکه البته شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده‌است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی‌گردد که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با تاکید بر اینکه ایرلاین مورد وثوق برای انجام عملیات در آسمان عربستان، ایران‌ایر (هما) است، ادامه داد: جابه‌جایی حجاج با یک ایرلاین ایرانی دیگر هم مطرح شد که عربستان با آن موافقت نکرد و این ایرلاین اساسا مشمول ممانعت پروازی و عملیات در کشور عربستان است، تا کنون تنها ایرلاین مجاز ایران‌ایر است.

قربانعلی افزود: از سوم خردادماه عملیات حج از ۲۱ مبدا از ایران آغاز و ۱۰ فروند از هواپیما‌های ایران ایر به پرواز‌های حج اختصاص داده می‌شود و ۸۸ هزار حاجی از طریق هما جابه‌جا خواهند شد.

 
 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!