جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۴۱۱

سخنگوی وزارت خارجه: امروز روابط رسمی بین ایران و عربستان فعال شد

سخنگوی وزارت خارجه: امروز روابط رسمی بین ایران و عربستان فعال شد
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با تشریح توافقات صورت گرفته در دیدار امروز وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن و با بیان اینکه گفت‌وگوی خوب و مثبتی صورت گرفت، گفت: امروز روابط رسمی بین ایران و عربستان فعال شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را در سفر به پکن همراهی می‌کند، امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران و در تشریح رایزنی‌های امروز بین وزرای خارجه ایران و عربستان و بیانیه مشترکی که به امضا رسید، گفت: در چارچوب مذاکراتی که امروز بین دو وزیر خارجه در دو دور گفت‌وگوهای خصوصی و عمومی انجام شد، طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه و همچنین درون زا بودن امنیت در منطقه تأکید کرده و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

وی افزود: در چارچوب اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بر آمادگی مشترک برای اجرایی کردن موافقتنامه‌های پایه‌ای و مبنایی موجود بین دو کشور از جمله موافقتنامه جامع همکاری‌های دوجانبه و موافقتنامه امنیتی تأکید کردند و بر همین مبنا قرار شد گام‌های لازم به تدریج برداشته شود.

سخنگوی وزارت خارجه از جمله موضوعات مورد تأکید دیگر در مذاکرات امروز را ضرورت تلاش و توافق برای گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی در دو بخش دولتی و خصوصی برشمرد و افزود: تأکید شد موافقتنامه‌های موجود بین دو کشور زمینه‌ قانونی و حقوقی موجود را برای آغاز و تقویت اینگونه فعالیت‌ها فراهم کرده است.

کنعانی بیان کرد: مقرر شد هیأت‌های دولتی و خصوصی دو کشور در این زمینه با هم دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک را فراهم کنند.

وی گفت: به منظور تسهیل آمد و رفت بین دو کشور توافق کردند با دیدار هیأت‌های فنی دو کشور خطوط هوایی بین دو کشور برقرار شود و آمد و رفت بین دو کشور را تسهیل کنند. بر تسهیل صدور روادید و خدمات روادیدی برای اتباع دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و تسهیل صدور روادید عمره تأکید شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین دو کشور بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است و در همین زمینه به تدریج شاهد تبادل هیأت‌های مختلف در سطوح دولتی و خصوصی بین دو کشور خواهیم بود.

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!