پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۲۰

روزنامه جمهوری اسلامی: دخالت‌های عناصر افراطی و خودانقلابی پندار جامعه را دوقطبی کرد

روزنامه جمهوری اسلامی: دخالت‌های عناصر افراطی و خودانقلابی پندار جامعه را دوقطبی کرد
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «جلوی این خسارت بزرگ را بگیرید» را نوشت: فلسفه اینکه در ماه رمضان، خدای متعال شیاطین را در غُل و زنجیر به بند می‌کشد اینست که مردم بتوانند به وظایف دینی و اخلاقی خود عمل کنند و دین خدا نیز از مزاحمت‌ها مصون باشد. مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز باید افراطیون را با غُل و زنجیر قانون در بند کنند تا مردم و نظام از مزاحمت آن‌ها در امان باشند. البته برای افراطیون، تمام سال باید ماه رمضان باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «جلوی این خسارت بزرگ را بگیرید» را نوشت: هر سال از روز 12 فروردین، که سالروز تأسیس نظام جمهوری اسلامی با آراء 98/2 درصدی مردم در سال 1358 است، با مختصر مراسمی عبور می‌کنیم بدون آنکه درباره ابعاد مختلف این واقعه بسیار مهم تاریخی مطالب لازم گفته شود. مهم‌تر اینکه هر سال لازم است کارنامه مسئولانی که نظام جمهوری اسلامی را در اختیار خود دارند و عملکرد خود را اقتضای این نظام معرفی می‌کنند، بررسی شود و از این طریق یک آسیب ‌شناسی واقعی صورت بگیرد و معلوم شود مسئولان تا چه میزان در ادعای حفاظت از نظام صادقند و یا چه آسیب‌هائی به آن وارد کرده‌اند.

این بررسی، در سال جاری و در مناسبت 12 فروردین، بسیار ضروری بود ولی متأسفانه باز هم مسئولان به برگزاری مراسم مختصر و نمادین که نشان ‌دهنده تلاش برای اسقاط تکلیف است اکتفا کردند. در مقابل، مخالفان نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور هرجا که توانستند تجمعاتی برگزار کردند و شعارهائی در نفی این نظام دادند و هرچه می‌دانستند علیه آن گفتند و منتشر کردند.

حفاظت از نظام جمهوری اسلامی یک فریضه است. اگر کسانی در این زمینه تردیدی داشتند بعد از حوادث سال 1401 و مشاهده مدعیان براندازی این نظام و شعارها و اهدافی که اعلام کردند، دیگر نباید اندک تردیدی برایشان باقی مانده باشد که راه صحیح، اصلاح عملکردهای مدعیان تصدی این نظام است نه نفی اصل نظام. قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی در اصل 177 ایجاد تغییرات و اصلاحات را پیش‌بینی کرده و مجاز دانسته کمااینکه این اقدام یکبار در سال 1368 و با فرمان امام خمینی صورت گرفت و با انجام همه‌پرسی مجدد به اجرا گذاشته شد.

مؤسس نظام جمهوری اسلامی با عملکردهای صادقانه‌اش که بر آنچه می‌گفت منطبق بود، توانست اعتماد مردم را به عنوان اصلی‌ترین سرمایه نظام جلب کند. در انقلاب اسلامی همیشه اعتماد حرف اول را می‌زد و رمز پیروزی انقلاب و تداوم آن نیز دقیقاً همین اعتماد بود. مردم با مشاهده صداقتی که در کلام و عمل رهبر انقلاب و مؤسس نظام جمهوری اسلامی بود، به رهبری، انقلاب و نظام اعتماد کردند و با نثار جان و مال و انجام بالاترین فداکاری‌ها در صحنه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان، از نظام جمهوری اسلامی حفاظت کردند.

دخالت‌های عناصر افراطی و خودانقلابی‌ پندار، که در تصمیم‌ سازی‌های دهه‌های اخیر نقش زیادی ایفا کردند، جامعه ما را دوقطبی کرد و بزرگ‌ترین ضربه را به اعتماد مردم نسبت به مسئولین نظام وارد ساخت. بقاء نظام جمهوی اسلامی، بدون تردید به ترمیم اعتماد عمومی وابسته است. تجربه سال‌های متمادی نشان داده است تا زمانی که افراطیون و خود انقلاب و خوداسلام ‌پنداران در تصمیم ‌سازی دخالت داشته باشند، اعتماد عمومی همچنان ضربه‌های بیشتری خواهد دید. آنها بیشترین خسارت را به اقتصاد، به فرهنگ، به انسجام داخلی، به حقوق عمومی و به سیاست خارجی کشور وارد کرده‌اند.

ادامه این دخالت‌ها خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی است و کوتاه کردن دست آنها از مراکز قدرت و تصمیم ‌سازی از الزامات حفاظت از این نظام است. فقط با قطع نفوذ این عناصر در مجموعه مدیریتی نظام است که اعتماد عمومی ترمیم خواهد شد و دشمنان نظام در طرح خائنانه براندازی ناکام خواهند گردید.

فلسفه اینکه در ماه رمضان، خدای متعال شیاطین را در غُل و زنجیر به بند می‌کشد اینست که مردم بتوانند به وظایف دینی و اخلاقی خود عمل کنند و دین خدا نیز از مزاحمت‌ها مصون باشد. مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز باید افراطیون را با غُل و زنجیر قانون در بند کنند تا مردم و نظام از مزاحمت آنها در امان باشند. البته برای افراطیون، تمام سال باید ماه رمضان باشد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!