شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۱۳۱۶
جلالی، نماینده جبهه پایداری خبر داد:

توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی

توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی
جلالی با بیان اینکه این طرح، به شکل هوشمند اجرایی خواهد شد افزود: اجرای این طرح در بعد سلبی هیچ گونه مواجهه فیزیکی و مقابله شخصی و تذکر زبانی ندارد بنابراین یک برنامه تخصصی و هوشمندسازی است که فقط فرد در جریان تخلف خود قرار می‌گیرد و حرمت فرد حفظ می‌شود مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی.

به گزارش «فراز» جلالی با بیان اینکه عفاف و حجاب با سایر رفتارها که پیامدهای شخصی دارد متفاوت است افزود: اگر کسی مقید به نماز و روزه نباشد پیامد شخصی دارد اما موضوع حیای اجتماعی (زیست عفیفانه) علاوه بر پیامدهای شخصی، پیامدهای اجتماعی نیز دارد.

این نماینده مجلس که با رادیو مصاحبه می کرد، خاطرنشان کرد: اگر قانون عفاف و حجاب محترم شمرده نشود و به اجرا نرسد باید شاهد پیامدهایی چون فروپاشی بنیان خانواده و افزایش سن ازدواج باشیم و به همین دلیل هم کمیسیون فرهنگی درخصوص اجرای این قانون، جلسات متعددی را برگزار کرد.

جلالی از توافق بین قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، شورای امنیت ملی، شورای فرهنگ عمومی و مجلس شورای اسلامی برای اجرای یک طرح در این زمینه خبرداد و گفت: این طرح که به زودی اجرایی می‌شود درباره هفت گروه تدوین شده و این هفت گروه باید سعی کنند که با رعایت احترام قانون و عدم قانون شکنی برای خودشان و مسئولان دردسر ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: این هفت گروه شامل داخل وسایل نقلیه اعم از خودرو و قطار و هواپیما و مترو، اماکن، مراکز و موسسات آموزشی، کف خیابان‌ها، تفرج گاه‌ها و پارک‌ها، فضای مجازی شامل سلبریتی‌ها و ورزشکاران و هنرمندان، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نکنند در مرحله اول یک پیامک هشدار و تذکر دریافت می‌کنند، برای کسانی ملزم به رعایت قانون نباشند و از قانون سرپیچی کنند و عناد به خرج دهند یک سری جریمه‌ها در نظر گرفته شده و در مرحله سوم نیز اگر فردی اصرار به قانون شکنی داشته باشد جریمه‌ها شدید تر خواهد شد و اگر کسی هنجارشکنی را ادامه دهد طبیعی است که جریمه‌ها هم سنگین تر شده و از خیلی خدمات اجتماعی محروم خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه فرهنگ سازی بدون قوانین بازدارنده قطعاً موثر واقع نخواهد شد گفت: این طرح یک بعد سلبی و یک بعد ایجابی دارد کمااینکه افراد زیادی برای اجرای این طرح در حوزه‌های آموزش و انیمیشن و فیلم و دیگر موضوعات ایجابی، مسئول شدند.

وی با بیان اینکه این طرح، به شکل هوشمند اجرایی خواهد شد افزود: اجرای این طرح در بعد سلبی هیچ گونه مواجهه فیزیکی و مقابله شخصی و تذکر زبانی ندارد بنابراین یک برنامه تخصصی و هوشمندسازی است که فقط فرد در جریان تخلف خود قرار می‌گیرد و حرمت فرد حفظ می‌شود مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!