پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۱۲۹۷

دادستان کل طالبان: روند تحویل زندانیان ایرانی به ایران به زودی آغاز می‌شود

دادستان کل طالبان: روند تحویل زندانیان ایرانی به ایران به زودی آغاز می‌شود
سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با «مولوی شمس‌الدین پهلوان» دادستان کل افغانستان دیدار و پیرامون موضوعات قضایی و حقوقی فی‌مابین ایران و افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرد. مولوی شمس‌الدین پهلوان اعلام کرد طالبان به زودی فهرست ایرانیان محبوس در افغانستان را تکمیل و روند تحویل این افراد به مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا)، طبق اعلامیه منتشرشده از سوی سفارت ایران در کابل، سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با «مولوی شمس‌الدین پهلوان» دادستان کل افغانستان دیدار و پیرامون موضوعات قضایی و حقوقی فی‌مابین ایران و افغانستان بحث و تبادل‌نظر نمود.

دادستان کل افغانستان در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سفر به ایران و توافقات انجام شده میان طرفین مثبت و گامی رو به جلو برای حل برخی مسائل حقوقی و ‌قضایی میان ایران و افغانستان از جمله مشکلات پیش آمده برای شهروندان افغانستانی در ایران بود.

وی در ادامه از تلاش و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۸۵۷ زندانی تبعه افغانستان قدردانی کرد و خواستار ادامه روند بررسی پرونده‌های باقیمانده مربوط به اتباع افغانستانی در ایران و ارجاع آنها به افغانستان شد.

مولوی شمس‌الدین پهلوان همچنین اعلام کرد حکومت افغانستان به زودی فهرست ایرانیان محبوس در افغانستان را تکمیل و روند تحویل این افراد به مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران را آغاز می‌کند.

دادستان کل دولت موقت طالبان با اشاره به گستردگی روابط و مشترکات میان ایران و افغانستان اظهار داشت که با دقت مطالبات و خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کند و نسبت به حل آنها بی‌تفاوت نیست.

معاون سفارت ایران در کابل نیز در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به حل مسائل قضایی میان دو کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم برای تهران، پیگیری مسائل مربوط به زندانیان ایرانی در افغانستان است که در گذشته اختلالاتی در این زمینه وجود داشته و امیدواریم در شرایط فعلی و در کمترین زمان مشکلات این افراد حل و برای بازگشت به ایران آماده شوند.

حدودا دو ماه پیش هیأت دادستانی کل طالبان به رهبری مولوی شمس‌الدین پهلوان عازم ایران شد که در این دور از گفتگوها میان مقامات تهران و کابل، ۸۵۷ زندانی افغانستانی از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقامات طالبان تحویل داده شد.

به گفته‌ سفارت ایران در کابل، هم‌اکنون حدود شش هزار زندانی افغانستانی در زندان‌های ایران مراحل محکومیت قضایی خود را سپری می‌کنند.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!