پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۱۲۹۱

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی قصد ندارد از سیاست‌های شکست‌خورده‌اش دست بردارد

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی قصد ندارد از سیاست‌های شکست‌خورده‌اش دست بردارد
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از مجموع سخنان و مواضع ابراز شده توسط مسئولان در دو هفته اول سال جدید (1402) به روشنی فهمیده می‌شود حضرات قصد ندارند در سیاست‌های شکست ‌خورده خود در هیچیک از زمینه‌ها کوتاه بیایند!

در این میان، عصبانیت رئیس‌ جمهور رئیسی از انتقادات کسانی که سیاست‌های دولت را قبول ندارند، امری غیرمنتظره بود. آقای رئیس ‌جمهور از یکطرف دعوت به اظهار نظر و نقد عملکرد دولتمردان و حتی دریافت نظر از اساتید دانشگاه برای تدوین سیاست‌ها می‌کند و از طرف دیگر بشدت از نقد کنندگان سیاست‌های دولت گله‌مند است.

دولتمردان بطور خاص و حکمرانان بطور عام باید به صاحبنظران و حتی آحاد مردم حق بدهند از آنان به خاطر ضعفشان در مدیریت کشور انتقاد کنند. در همین ایام بعد از نوروز و سال جدید، قیمت دلار بار دیگر صعودی شد و مستقیماً بر ارزش پول ملی اثر گذاشت بطوری که مردم با مقدار پولی که زمانی می‌توانستند به عنوان پیش‌ قسط خرید خودروی ارزان‌ قیمت هزینه کنند حالا فقط با آن می‌توانند از عهده هزینه تنظیم باد چرخ‌های خودروی خود برآیند. این چگونه مدیریت اقتصادی است که هیچکس نمی‌تواند برای حتی فردای زندگی خود برنامه‌ ریزی کند؟ با اینحال، بسیار عجیب است که حضرات می‌گویند چون قطار پیشرفت به سرعت در حرکت است دشمن تلاش می‌کند مانع پیشرفت کشور شود.

درست است که دشمن داریم و این هم درست است که دشمن نمی‌خواهد مشکلات کشور حل شود و حتی برای تخریب و براندازی هرچه در توان داشته باشد به کار می‌گیرد، ولی دولتمردان و حکمرانان باید به این واقعیت که بارها گفته‌ایم توجه کنند که دشمن فقط وقتی می‌تواند به هدف خود برسد که مردم دچار مشکلات معیشتی باشند، به حقوق واقعی خود در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نرسند و بی‌عدالتی را با تمام وجود لمس کنند. اگر این مشکلات وجود نداشته باشند و مردم شاهد اجرای عدالت در جامعه باشند، دشمن هرگز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مواضع اعلام شده توسط دولتمردان و حکمرانان در روزهای گذشته سال جدید نشان می‌دهد آنان یا از واقعیت‌های جامعه بی‌خبرند و یا این واقعیت‌ها را طور دیگری تفسیر می‌کنند. مردم علاوه بر نارضایتی شدید از وضعیت معیشتی، از سیاست خارجی نیز ناراضی هستند. دیدید در اسفندماه وقتی خبر ازسرگیری روابط با عربستان منتشر شد مردم چگونه از آن استقبال کردند و خوشحال شدند؟ این را بدانید که اگر در سیاستتان با غرب تجدید نظر کنید، مذاکرات برجامی را بطور جدی دنبال نمائید و بازی‌های سیاسی بر سر «اف‌ای‌تی‌اف» را کنار بگذارید، مردم را صد برابر بیشتر از تجدید روابط با عربستان خوشحال خواهید کرد. سیل بنیان‌کن مهاجرت‌ها را ببینید، در افزایش بی‌اعتمادی‌ها تأمل کنید و روش‌های اعتراضی مردم را که در قالب‌های مختلف نمایان می‌شوند مورد مطالعه و بررسی جدی قرار بدهید تا به این نتیجه شوک‌آور برسید که حال کشور خوب نیست و شما نباید بر تجربه شکست ‌خورده سال گذشته و سال‌های قبلتان اصرار نمائید.

به یک اقلیت افراطی دل خوش نکنید و اجازه ندهید آنها برای شما تصمیم ‌سازی کنند. حکمرانی موفق آنست که آحاد مردم را از تمام اقشار و سلایق زیر چتر خود داشته باشد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!