پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۱۱۹۳

مرتضی الویری: با استناد به بند ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی رفراندوم برگزار کنید

مرتضی الویری: با استناد به بند ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی رفراندوم برگزار کنید
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «دیوار اعتماد» فرو ریخته‌است، «از همه احزاب» برای «حفظ ایران راه منطقی و عاقلانه‌ای » را در پیش بگیرند.

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شما یک دیگ زودپز را در نظر بگیرید، اگر سوپاپ آن درست کار نکند، در نهایت فشار داخلی مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین سیستمی که می‌خواهد پایدار بماند، لازم است که در آن اعتراضات و انتقادها از طریق روش‌های منطقی انجام شود.

به گزارش فراز، الویری گفت: سازوکار آن خیلی ساده است، لازمه‌ آن، این است که اجازه دهیم همان‌طور که برخی اجازه دارند در رخدادهای مختلف تجمع کنند، جریان‌های منتقد هم اجازه داشته باشند بدون هیچ‌گونه هراس و نگرانی دیدگاه‌های خودشان را بیان کنند، در صورت لزوم در یک استادیوم یا میدانی دور هم جمع شوند، اگر لازم بدانند در مسیرهایی تعیین‌شده راهپیمایی کنند و حاکمیت به همراه نیروی انتظامی هم امنیت آنها را در زمان برگزاری تجمع و هم امنیت عواقب و پیامدهای حضور در این تجمعات را تضمین کند.

وی افزود: من فکر می‌کنم احزاب اصلاح‌طلب تلاش کردند علیرغم تمام ناملایمتی‌ها راهی را برای برون‌رفت از بحران پیدا کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از دیوارهای اعتماد فروریخته است گفت: با تمام این احوال چون ادامه این شرایط را برای کشور خطرناک می‌دانم، احساس می‌کنم اگر حاکمیت به صدای رسای مردم گوش فرا دهد، نتیجه مثبت خواهد گرفت. 

او گفت: اولین کار این است که زمینه انتخابات کاملا آزاد را فراهم کند که سال جاری با آن مواجه هستیم و همزمان لازمه این کار این است که از همین حالا فضا و میدان برای فعالیت‌های احزاب باز شود. 

 

الویری گفت: اولین گام این است که مسئولان به اشتباه خود اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی کنند. تا زمانی که گله‌مندی‌های فراوانی که مردم با آن مواجه هستند و تمام خواسته‌ها و تقاضای آنان به عنوان یک توطئه خارجی ترسیم شود، هیچ راهی برای برون‌رفت از این وضعیت وجود ندارد. از همه احزاب می‌خواهم برای حفظ ایران راه منطقی و عاقلانه‌ای را در پیش بگیرند. حاکمیت و دولت اول باید برای برون‌رفت از وضعیت فعلی راه‌حل‌ها را بشنود و زمینه جلب اعتماد را فراهم کنند.

الویری گفت: حاکمیت می‌تواند برای حل مشکل و بحران موجود، با استناد به بند ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، در قالب یک رفراندوم اصلاحات مدنظر را به رای مردم بگذارد.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!