جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۰۴۰

وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها، امروز ۳ فروردین ۱۴۰۲

وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها، امروز ۳ فروردین ۱۴۰۲
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: ترافیک سنگین در محور هراز مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل پیست آبعلی تا امامزاده هاشم و محدوده های لاسم ، آب اسک و رینه، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - رشت محدوده رودبار و تردد روان در محورهای چالوس ، فیروزکوه ، آزادراه تهران – شمال مسیر گزارش شده است.

به گزارش «فراز»، مهرداد برقی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص آخرین وضعیت محورهای شمالی گفت: ترافیک سنگین در محور هراز مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل پیست آبعلی تا امامزاده هاشم و محدوده های لاسم، آب اسک و رینه، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - رشت محدوده رودبار و تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه ، آزادراه تهران – شمال مسیر گزارش شده است.

برقی افزود: محورهای چالوس و هراز دارای بارش برف و باران، محور فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت فاقد مداخلات جوی هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت جوی اظهار کرد: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های البرز و مازندران همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رخ می دهد.

محور شریانی بمپور – دلگان هم مسدود است.

همچنین محدودیت تردد با تغییر مسیر محور قدیم خرم آباد - پلدختر است که تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می شود.

برقی تشریح کرد: محورهای دارای انسداد فصلی لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان و پونل – خلخال است.

شایان ذکر است محور مسدود غیرشریانی محور شهمیرزاد – فولاد محله - کیاسر اعلام شده است.


جاده چالوس صبح امروز ۳ فروردین بازگشایی شد / پلیس راه: در حال حاضر روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو از این جاده تردد می‌کنند

فرمانده پلیس راه کندوان از بازگشایی این محور کوهستانی پرتردد کشور از صبح امروز پنجشنبه خبر داد.

سرگرد محمد احمدی افزود: با توجه به ترافیک ایجادشده در اتوبان تهران، محور کندوان در منطقه مرزن آباد از ساعت ۱۴ روز گذشته تا تخلیه بارترافیکی مسدود شده بود.

موج دوم ریزش برف که اوایل بامداد روز چهارشنبه در محور کوهستانی کندوان آغاز شد همچنان ادامه دارد و مسوولان پلیس راه و راهداری منطقه از رانندگان و مسافران نوروزی خواستند با احتیاط رانندگی و سفر را مدیریت کنند.

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی که با کاهش محسوس دما و بارش باران به نسبت شدید نیز همراه است، تداوم ناپایداری در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای استان را تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری پیش بینی کرد.

سرگرد احمدی اظهارداشت: هم اکنون تردد در این محور کوهستانی جریان دارد و مشکلی خاصی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه‌های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه‌های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

فرمانده پلیس راه کندوان ادامه داد: در زمان حاضر روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو از محور کندوان تردد می‌کنند که این رقم نیز در حال افزایش است.

سرگرد احمدی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود شمار تردد خودرو‌های سفر نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بسیار افزایش داشته است.

برابر آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از زمان اجرای طرح ستاد خدمات سفر‌های نوروزی تا مروز بیش از ۱۰ میلیون نفر مسافر و گردشگر از جاده‌های اصلی کندوان. هراز و فیروز کوه وارد مازندران شدند.

بارش شدید باران همراه با طغیان رودخانه ها در شرق کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران در نیمه شرقی کشور موجب لغزندگی جاده ها کاهش دید، طغیان رودخانه ها، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ در این منطقه می شود

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت آب و هوای امروز پنجشنبه سوم فروردین پرداخت و گفت:سامانه بارشی نیمه شرقی کشور فعال است و بیشترین بارش برای خراسان جنوبی و رضوی که هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

گودرزی افزود: بارش ها می تواند دز این مناطق سنگین و شدید باشد و موجب لغزندگی جاده ها کاهش دید، طغیان رودخانه ها، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ، در نواحی کوهستانی شود که همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی ضروری است.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امشب سامانه بارشی از کشور خارج می شود و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را داریم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی سامانه بعدی از اوایل هفته آینده وارد کشور می شود و یکشنبه نیمه غربی کشور بارندگی دارد که عزیزانی که قصد سفر به غرب کشور را دارند بایستی وضعیت راه ها و هواشناسی را رصد کنند.

وی تصریح کرد: امروز نیمه شرقی هوا به طور محسوس سردتر می شود.

شایان ذکر است یرای تهران نیز از اوایل هفته آینده بارش باران بهاری پیش بینی می شود و بیشینه دمای پایتخت ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!