پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۰۳۹

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر حل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر حل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران
وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس، بر حل و فصل اختلافات با ایران و پایان کشمکش های منطقه از راه های مسالمت آمیز تاکید کردند.

وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود، ضمن استقبال از توافق عربستان و ایران برای از سر گیری روابط میان دو کشور، ابراز امیدواری کردند که این توافق گامی در مسیر حل و فصل اختلافات و پایان دادن به کشمکش های منطقه ای از طریق گفت و گو باشد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورا ضمن تاکید بر لزوم پایبندی ایران به توقف غنی سازی اورانیوم بیش از سطح لازم برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با برنامه هسته ای خود، از آمادگی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای همکاری کامل در این پرونده خبر داد.

وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ادامه نیز ضمن تکرار ادعای اشغال جزایر سه گانه «ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک» از سوی ایران، بار دیگر بر مخالفت خود با ادامه این کار و پایبندی به ادعای حاکمیت امارات بر آنها تاکید کردند.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورا در بیانیه خود همچنین تشدید تجاوزگری های مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه جنایت های اخیر این رژیم در شهر و اردوگاه «جنین» و منطقه «نابلس» و به طور مشخص در شهرک های «حواره، بورین، عصیره القبلیه» و غیره را محکوم کردند.

 وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس ضمن تاکید بر پشتیبانی کامل خود از «شورای رهبری ریاست جمهوری» یمن و نهادهای حامی آن در دستیابی به امنیت و ثبات در این کشور، از جنبش حوثی «انصارالله» درخواست کردند تا به دعوت شورای رهبری برای انجام مذاکره تحت نظارت سازمان ملل متحد با هدف دستیابی به راه حل سیاسی بر اساس ابتکار عمل شورای همکاری و سازوکارهای اجرایی آن پاسخ مثبت دهد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو همچنین موضع ثابت شورای همکاری خلیج فارس در قبال تمامیت ارضی سوریه، احترام به حاکمیت آن، مخالفت با دخالت خارجی در امور این کشور و پشتیبانی از راه حل سیاسی برای بحران آن بر اساس قطعنامه های سازمان ملل را بار دیگر مورد تاکید قرار دادند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!