شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۰۶۴۷

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: ۱۳۸ دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد مسموم شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مسمومیت ۱۳۸ نفر از دانش‌آموزان سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. وی افزود: از مجموع ۱۳۸ دانش آموز مسموم شده ۸۸ دانش آموز در مدارس شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران، ۱۸ دانش آموز در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و ۳۲ دانش آموز نیز در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

"محمود شهامت" افزود: از مجموع ۱۳۸ دانش آموز مسموم شده ۸۸ دانش آموز در مدارس شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران، ۱۸ دانش آموز در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و ۳۲ دانش آموز نیز در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی اظهارکرد: از ۸۸ دانش آموز مدارس شهرستان گچساران دو نفر در بیمارستان شرکت نفت، دو نفر در بیمارستان بی بی حکیمه و ۶ نفر در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری هستند، مابقی ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش آموزان مسموم شده دانش آموزان مدارس دخترانه هستند.

شهامت تصریح کرد: ۶ مدرسه دبیرستان و راهنمایی دخترانه بودند و یک مدرسه شرکت نفت گچساران پسرانه بود.

وی ادامه داد: در شهر یاسوج نیز ۳۲ نفر از دانش آموزان چهار دبیرستان شامل؛ فرهنگیان دخترانه و پسرانه، آسیه و بنت الهدی امروز دچار مسمومیت شدند که هم اکنون ۱۸ نفر از این دانش آموزان در مراکز درمانی این شهر بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۱۸ دانش آموز یک خوابگاه شبانه روزی شهر دهدشت دچار مسمومیت شدند .

شهامت در خصوص علت مسمومیت دانش آموزان در سطح استان اظهارکرد: احتمالا مسمومیت دانش آموزان بر اثر یک گازی است که تصاعد پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان دچار مسمومیت بیشترین استنشاق گاز را در کنار شوفاژها و بخاری های گازی احساس کردند که به نظر می رسد قبل از ورود دانش اموزان بخاری ها و شوفاژها را به ماده ای آغشته می کنند و یا ماده ای را در آن فضا قرار می دهند به محضی که گرم می شوند تصاعد پیدا کرده و بوی استنشاق پیدا می کند و باعث مسمومیت دانش آموزان می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سه پیشنهاد ارائه شده به مسئولان استان تاکید کرد: پیشنهاد می شود که امنیت مدارس بیرون از مدارس توسط نهادهای امنیتی بیرون از آموزش و پرورش و امنیت داخلی توسط ناظمان و مدیران مدارس تامین شود و رفت و آمدها را بخصوص در زمانی که دانش آموزان در مدارس حضور ندارند چک و کنترل شود.

شهامت اظهارکرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین مشکلات و مسمومیت ها در شیفت صبح مدارس اتفاق می افتد که شب و پیش از صبح را داریم که دانش آموزان در مدرسه حضور ندارند. نظافت‌چی‌های مدارس صبح قبل از ورود دانش آموزان به مدارس بخصوص پشت و روی بخاری ها و سوفاژها را چک و نظافت کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با بیان اینکه همه علائم دانش آموزان مسموم شده طی امروز با دانش آموزان دچار مسمومیت دیروز در شهر یاسوج و سی سخت مشترک هستند، گفت: شکم درد، ضعف، خستگی و بی حالی، تهوع از جمله علائم دانش آموزان دچار مسمومیت شده، بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: حال همه دانش آموزان مساعد است و احتمالا تا بعداز ظهر دانش آموزان بستری ترخیص شوند.

گفتنی است که روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ نیز ۲۶ دانش آموز در شهرهای یاسوج و سی سخت به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

 
 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!