جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۳۹

تنش‌آفرینی نمایندگان تندرو بابت درخواست پیگیری مسمومیت‌های سریالی

تنش‌آفرینی نمایندگان تندرو بابت درخواست پیگیری مسمومیت‌های سریالی
مشخص نیست نمایندگان تندروی مجلس چرا این میزان نسبت به طرح موضوع مسمومیت‌های دانش‌آموران حساسیت دارند؟ درحالی که رییس‌جمهوری، رییس مجلس و وزرای دولت در این باره صحبت می‌کنند، مشخص نیست این طیف نمایندگان با چه منطقی نسبت به تذکرات همکاران‌شان معترض می‌شوند.

 سریال مسمومیت دانش‌آموزان، باز هم سوژه نمایندگان شد تا در جلسه علنی دیروز مجلس درباره آن صحبت کنند. صحبت‌هایی که باعث شد تا صحن مجلس برای دقایقی متشنج شود.

به گزارش فراز، ماجرا از تذکر قانون اساسی غنی نظری‌خانقاه نماینده خلخال شروع شد. او در اخطاری با استناد به اصل 86 قانون اساسی با اشاره به موضوع مسمومیت‌ها در مدارس این شهرستان، گفت: ما نمایندگان وظیفه اعلام این موارد و پیگیری این موضوعات را داریم، همچنین مسوولان مربوطه نیز باید با جدیت موضوع مسمومیت‌ها در مدارس را پیگیری کنند. مسمومیت سریالی دانش‌آموزان به خلخال رسید و مردم ناراحت و عصبانی هستند.

 

اما همین دو خط تذکر کافی بود تا برخی نمایندگان تندروی مجلس اطراف او جمع شوند و نسبت به اظهارات نماینده خلخال واکنش  نشان دهند.

یکی از این نمایندگان جواد کریمی قدوسی، نماینده تندروی مشهد بود که قصد داشت از بیان تذکر ممانعت کند که همین موضوع باعث متشنج شدن جو مجلس برای دقایقی شد. بنا به گزارش ایسنا، کریمی قدوسی هنگام تذکر نظری، بالای سر صندلی او ایستاده بود و مشغول بیان حرف‌هایی بود.

همزمان با بیان این تذکر، محمدباقر قالیباف از غنی نظری خواست که در موضوع تذکرش را بگوید.

 

نماینده خلخال سخنان رییس مجلس را بی‌پاسخ نگذاشت و گفت: آقای قالیباف در شهرستان خلخال دانش‌آموزان به دلیل مسمومیت به بیمارستان رفته‌اند و بعد شما توقع دارید من درباره چه چیزی صحبت کنم؟ وظیفه من این است که بگویم دستگاه‌ها موضوع را پیگیری کنند و از دستگاه‌های مسوول این را مطالبه کنم. از صبح مردم به من زنگ می‌زنند و می‌خواهند که موضوع را پیگیری کنم.

نظری افزود: دانش‌آموزان در خلخال مسموم شده‌اند و من باید اعلام کنم؛ گویا آقای کریمی قدوسی ناراحت می‌شوند. پس من دیگر حرفی نمی‌زنم.

رییس مجلس هم به نظری پاسخ داد و گفت: پیگیری وظیفه ما است و در آن شکی نیست.

 

با پایان صحبت‌های این نماینده، محمودوند نماینده خرم‌آباد با فریاد گفت که کریمی قدوسی چه کاره است؟ حضور و ایستادن او کنار صندلی نظری باعث شد تا تعدادی دیگر از نمایندگان هم به آن محل بروند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند؛ آن هم وسط بررسی لایحه بودجه! در همین حین محمودوند از نمایندگان می‌خواست که نسبت به موضوع مسمومیت اعتراض کرده و حرف بزنند. آن‌طور که ایسنا نوشته، در همین حین موسی غضنفرآبادی نماینده بم و رییس کمیسیون قضایی اقدام عجیبی انجام داد و «از مکالمه نمایندگان با تلفن همراهش فیلم می‌گرفت.»

طبق قانون اساسی نمایندگان در بیان مطلب آزاد هستند

غنی نظری نماینده خلخال درگفت‌وگو با «اعتماد»، پیرامون حواشی ایجاد شده هنگام بیان تذکرش، گفت: طبق قانون اساسی نمایندگان در بیان مطلب و موضوعات آزاد و مصون از پیگرد قضایی هستند. مجلس رییس دارد و ایشان صلاح دیدند که صحبت کنم. من هم مطلب خاصی نگفتم و تنها خواستار پیگیری شدم.

او با بیان اینکه متاسفانه برخی همکاران کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند، افزود: بالاخره باید آمرین و عاملان این اقدامات مشخص شوند و قوه قضاییه هم برخورد کند. اگر این مطالبات را نماینده مجلس نگوید چه کسی باید صحبت کند؟

 

نماینده خلخال ادامه داد: این حرکت همکاران خارج از پروتکل نمایندگی و رفتار همکاری بود و انتظار چنین رفتاری را نداشتم و کم‌لطفی شد.

 3،2 نفر از همکاران شلوغ کردند

او در ادامه تاکید کرد که موضوع تذکر بنده هم خارج از موضوع بود اما باید در این مورد تذکر می‌دادم چون که مساله الان در منطقه این موضوع است. شما فرض کنید در یک شهری زلزله آمده باشد، بعد نماینده آن شهر به‌جای مطالبه کمک و پیگیری مشکلات مردم، درباره اساسنامه شرکت‌های شستا صحبت کند! خب خنده‌دار است! باید مقتضیات زمان را هم درنظر بگیریم.

نماینده خلخال درباره وضعیت حوزه انتخابیه‌اش و دانش‌آموزان مسموم شده هم گفت: در منطقه ما دانش‌آموزان به بیمارستان اعزام شدند و باعث نگرانی‌هایی شده است. 15،10 نفر از دانش‌آموزان دچار مشکل شدند و به بیمارستان رفتند ولی خوشبختانه همه‌شان از بیمارستان مرخص شدند و حالشان خوب است.

اقدام مشابه از سوی نماینده‌ای با مواضع مشابه

هفته گذشته بود که صابون اقدامی مشابه از سوی یک نماینده تندروی مجلس به تن محمودوند خورده بود.

او در جریان جلسه علنی مجلس، در حال گفتن یک تذکر قانون اساسی پیرامون مسمومیت دانش‌آموزان بود: «دختربچه‌های مظلوم ما در حال پرپر شدن هستند. اگر دختر خود ما بود نیز این‌گونه رفتار می‌کردید؟ چرا باید مجلس هیچ واکنشی به این موضوع نشان ندهد.» بعد از پایان تذکرش، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر مقابل محمودوند حاضر شد و خطاب به او اعتراض کرد. هرچند مشخص نبود که نقدعلی چه مطلبی را بیان کرده بود اما از اعتراض محمودوند با صدای بلند، مشخص بود که در ارتباط با همین موضوع مسمومیت دانش‌آموران است؛ او خطاب به نقدعلی گفته بود «شما که معلم اخلاق هستید اگر این اتفاق برای دختر شما می‌افتاد چه کاری می‌کردید؟»

همکاران، بنزین در التهاب دشمن نریزند

اما موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در شهرهای گوناگون باعث شد تا جواد کریمی‌ قدوسی نماینده تندروی مجلس هم نسبت به آن موضع‌گیری کند؛ البته بهانه این تذکر، تنش لفظی‌اش با غنی نظری بود. او گفت: «آقای نظری بیان داشت که من نمی‌گذارم او صحبت کند؛ بنده هم مثل نمایندگان در اینجا نشسته و در جمع خودمان صحبت می‌کنم تریبون مجلس دست من نیست که بخواهم حرف کسی را قطع کنم، این اختیار رییس مجلس شورای اسلامی است.»

 

او سخنانش خطاب به نظری هنگام بیان تذکر را «دلسوزانه» ‌بیان کرد و گفت: «به برخی همکاران گفته‌ام که در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان عزیز توجهات لازم را داشته باشند... نظام جمهوری اسلامی ایران صادق در برابر مردم و مقتدر در برابر دشمن است، نظامی است که توانسته پوزه ۴۷ سرویس اطلاعاتی دشمن را در جنگ ترکیبی اخیر به خاک بمالد پس آیا نمی‌تواند از پس چنین توطئه‌ای برآید؟»

کریمی قدوسی تاکید کرد: «از همکاران تقاضا دارم که با فضایی که دشمن در پی ایجاد التهاب است آشنا باشند و بنزین در التهاب دشمن نریزند، کمیسیون امنیت ملی هم دغدغه دارد. اجازه ندهیم این موضوعات باعث ایجاد التهاب در جامعه شود.»

چرا اینها؟

رفتار دیروز کریمی‌ قدوسی را باید در ادامه اعتراض هفته گذشته نقدعلی به تذکر محمودوند دانست؛ تذکراتی که هر دو هم پیرامون مسمومیت دانش‌آموزان بود. مشخص نیست نمایندگان تندروی مجلس چرا این میزان نسبت به طرح موضوع مسمومیت‌های دانش‌آموران حساسیت دارند؟ درحالی که رییس‌جمهوری، رییس مجلس و وزرای دولت در این باره صحبت می‌کنند، مشخص نیست این طیف نمایندگان با چه منطقی نسبت به تذکرات همکاران‌شان معترض می‌شوند.

 

 

 

منبع خبر : اعتماد
منبع: اعتماد
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!