پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۰۶۲۰

نتانیاهو: اظهارات گروسی درباره غیرقانونی بودن حمله به تاسیسات هسته‌ای نابجا است

نتانیاهو: اظهارات گروسی درباره غیرقانونی بودن حمله به تاسیسات هسته‌ای نابجا است
یک روز پس از سخنان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری تهران، مبنی بر این‌که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای کشورها «غیرقانونی» است، نخست‌وزیر اسرائیل این سخنان را «نابجا» دانست. وی افزود: «معلوم است که ما حق داریم از خود دفاع کنیم، معلوم است که ما این کار را می‌کنیم».

به گزارش خبرگزاری رویترز و بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در جلسه هیئت دولت خود در روز یکشنبه ۱۴ اسفند گفت رافائل گروسی یک فرد شایسته است اما اظهاراتی «ناشایست» بیان کرده است.

پنتانیاهو پرسید: اشاره او «کدام قانون است؟ آیا ایران، که آشکارا خواهان نابودی ماست، حق دارد ابزاری برای سلاخی کردن ما داشته باشد؟ آیا برای ما ممنوع است که از خود دفاع کنیم؟»

منظور نخست‌وزیر اسرائیل از «ابزار سلاخی کردن اسرائیل در دست ایران»، بمب هسته‌ای بود.

رافائل گروسی که در آستانه نشست این هفته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سفری دو روزه به تهران رفته بود، روز ۱۳ اسفند در نشست خبری در کنار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از سوی خبرنگاران در خصوص «نفوذ آمریکا و اسرائیل» بر عملکرد و گزارش‌های آژانس در ارتباط با ایران و تهدیدات اسرائیل در مورد حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران مورد سؤال قرار گرفت.

گروسی به طور اصولی و با اشاره به حملات دوره اخیر علیه نیروگاه اتمی اوکراین در جریان یورش روسیه، گفت: «هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاه‌های اتمی کاملا محکوم و غیرقانونی و خارج از موازین بین‌المللی است».

نخست‌وزیر اسرائیل اما در واکنش به این گفته رافائل گروسی، افزود: «معلوم است که ما حق داریم از خود دفاع کنیم، معلوم است که ما این کار را می‌کنیم».

به گفته او، اسرائیل «این کار را با برگزاری نشست‌ها و اقداماتی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، که این‌جا مکان مناسبی برای بیان آن نیست» انجام می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو برنامه هسته‌ای ایران را «بزرگ‌ترین تهدید حیاتی» برای موجودیت اسرائیل دانست و مقابله با آن را «بزرگ‌ترین ماموریت زندگی خود» خواند.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!