جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۰۵۹۷

شریعتمداری: ملاقات گروسی با اساتید و پژوهشگران هسته‌ای ایران چه ضرورتی داشت ؟

شریعتمداری: ملاقات گروسی با اساتید و پژوهشگران هسته‌ای ایران چه ضرورتی داشت ؟
دیروز آقای رافائل گروسی در برنامه‌ای که مسئولان محترم کشورمان ترتیب داده بودند با جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران فناوری هسته‌ای کشورمان ملاقاتی طولانی داشت و در جریان فعالیت هسته‌ای آنها قرار گرفت! چرا؟! این ملاقات با کدام هدف و برای رسیدن به کدام مقصود و منظوری صورت گرفته و چه ضرورتی داشته است؟!

۱- «رافائل گروسی» مدیرکل کنونی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (جانشین آمانو از سال ۲۰۱۹‌) به رابطه تنگاتنگ با اسرائیل شهرت دارد. او پیش از این معاون آمانو مدیرکل قبلی آژانس بود! آمریکا بعد از گزارش آمانو درباره PMD و تبرئه ایران، از او خواسته بود که گزارش مزبور را پس بگیرد و گروسی از جمله کسانی بود که به صراحت خواسته آمریکا را دنبال می‌کرد ولی با پاسخ منفی آمانو رو‌به‌رو شده بود.

در محافل هسته‌ای غرب و در میان برخی از خبرنگاران آمریکایی و اروپایی این احتمال مطرح است که آمانو توسط موساد به قتل رسیده که گروسی جانشین او شود!

۲- گروسی در بسیاری از موارد قبل از سفر به ایران و یا بعد از پایان سفرش در ایران به اسرائیل سفر کرده است و انکار نمی‌کند که درباره برنامه هسته‌ای کشورمان با مقامات رژیم صهیونیستی به گفت‌و‌گو و رایزنی می‌نشیند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی عضو NPT (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای‌) نیست.

۳ – مقامات رژیم صهیونیستی با تلویحی نزدیک به تصریح و رسانه‌های این رژیم به گونه‌ای آشکار تصریح کرده‌اند که اطلاعات مربوط به تاسیسات هسته‌ای ایران را از طریق بازرسان اعزامی آژانس دریافت کرده‌اند. خرابکاری‌های اسرائیل در تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان با استفاده از همین اطلاعات صورت پذیرفته است.

۴- رافائل گروسی روز سوم آذر ماه ۱۴۰۰ (۲۲ نوامبر ۲۰۲۱‌) در کنفراس خبری در وین که بعد از سفرش به ایران ترتیب یافته بود، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود: چه تضمینی هست که اطلاعات مربوط به تاسیسات هسته‌ای ایران به بیرون از آژانس درز نکند؟ گفته بود: «اطلاعات هسته‌ای ناشی از بازرسی‌های آژانس محرمانه است ولی آژانس هیچ ظرفیتی برای کنترل درز اطلاعات محرمانه ندارد»! و باصطلاح توضیح داده بود «‌همان‌طور که می‌دانید ما درباره ۱۷۳ کشور در جهان، هزاران مکان در سراسر جهان راستی‌آزمایی می‌کنیم. بنابراین ما یک سیستم بسیار حرفه‌ای حفاظت از اطلاعات داریم. اطلاعات برای همه گیرندگان (کشورهای عضو آژانس) توزیع می‌شود. اگر گیرنده‌ای وجود داشته باشد که اطلاعات را افشا کند، نمی‌دانم چگونه می‌توانید نشان دهید که آژانس مسئول درز اطلاعات است»؟! یعنی اطلاعات سری و طبقه‌بندی شده تاسیسات هسته‌ای کشورمان در اختیار ۱۷۳ کشور، از جمله، آمریکا، انگلیس، فرانسه و (بدون کمترین تردید‌) رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد! و… «‌تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل‌»!

۵- دیروز آقای رافائل گروسی در برنامه‌ای که مسئولان محترم کشورمان ترتیب داده بودند با جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران فناوری هسته‌ای کشورمان ملاقاتی طولانی داشت و در جریان فعالیت هسته‌ای آنها قرار گرفت! چرا؟! این ملاقات با کدام هدف و برای رسیدن به کدام مقصود و منظوری صورت گرفته و چه ضرورتی داشته است؟! بی‌تردید اطلاعاتی که آقای گروسی از «‌اساتید دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران فناوری هسته‌ای کشورمان‌» به دست آورده است، بی‌کم و کاست در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت!

و بالاخره از مسئولان محترم که در صداقت و تعهد آنان کمترین تردیدی نیست، انتظار آن است که به مدیرکل آژانس اعتماد نکنند تا اطلاعاتی فراتر از آنچه در چارچوب تعهداتمان (پروتکل‌ها) آمده است در اختیار او قرار نگیرد.

 
 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!