جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۶۰۴۹۶

تلاش روزنامه دولت برای بی‌اهمیت جلوه دادن مسمومیت‌ها؛ مسمومیت‌ها خفیف بود

تلاش روزنامه دولت برای بی‌اهمیت جلوه دادن مسمومیت‌ها؛ مسمومیت‌ها خفیف بود
روزنامه ایران ارگان دولت در گزارشی تلاش کرد ابعاد مسمومیت دانش‌آموزان را کم‌رنگ و بی اهمیت جلوه دهد.

بر اساس آنچه تاکنون مسئولان اعلام کرده‌اند مسمومیتی که برای دانش‌آموزان ایجاد شد بسیار خفیف بود و عارضه‌ای برای کسی ایجاد نکرد و تنها چند ساعت دچار علائم بی‌حالی و ضعف شده بودند. با این حال وزیر بهداشت اعلام کرده کمیته ویژه‌ای از بهترین اساتید سم‌شناسی کشور مأمور شده و مشخص شده که نوعی سم خفیف باعث ایجاد مسمومیت شده است.

در پی همین خبرها روز گذشته نیز دو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات جلسه مشترکی با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادند. پیش از این نیز دادستان کل کشور با بسیج دادستانی‌های شهرهای محل حادثه، اقدامات قضایی لازم را زمینه‌سازی کرد.

 

کار اصلاح طلبان بود

 

جریان داخلی حامی آشوب که در رسانه‌های رسمی عمدتاً اصلاح‌طلب فعال بود، با ادبیات‌سازی یا تمدید سناریوآفرینی خارجی، به التهاب افکار عمومی دامن می‌زند. چه آنکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین اهدافی بود که این جریان‌ها در دل حوادث پاییز 1401 دنبال می‌کردند و حالا نیز فرصت را مناسب دانسته و پیش از آنکه نهادهای ذی‌ربط گزارش نهایی خود را در این زمینه آماده‌ کنند، به شایعات دامن می‌زنند.

جریان خارج‌نشین تمام سعی خود را کرد تا ترم تحصیلی گذشته در دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشاند و حالا سعی می‌کند با خرابکاری احتمالی و تمرکز بر عملیات روانی علیه والدین دانش‌آموزان، این هدف را با سناریوی جدیدی پیگیری کند.

"درآمد دلاری" برای کسانی که می خواهند میلیاردر شوند.

در نهایت به نظر می‌رسد همچنان عدم اطلاع‌رسانی نهایی و ارائه گزارش تفصیلی از علل و عوامل مسمومیت دانش‌آموزان، به انتشار اخبار جعلی در داخل و دروغ پراکنی از خارج دامن می‌زند که این موضوع باید هرچه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسد.


 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!