سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۰۷

غریب‌آبادی: انتقاد می‌کنند که چرا اینقدر برای زندانیان تسهیلات قائل شده‌ایم

غریب‌آبادی: انتقاد می‌کنند که چرا اینقدر برای زندانیان تسهیلات قائل شده‌ایم
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: نگاه ما به زندانی و زندانبانی کاملا انسانی و اسلامی است. اینجا نگاه تحکمی و برخوردی ابدا وجود ندارد و اتفاقا مورد انتقاد قرار می‌گیریم که چرا اینقدر برای زندانیان تسهیلات قائل شده‌ایم و چرا با رأفت با آنان برخورد می‌کنیم.

کاظم غریب‌آبادی در مراسم گردهمایی هم‌افزایی توسعه اشتغال زندانیان، گفت: امروز براساس مشاهدات عینی از زندان‌های کشور و دیگر جوامع می‌گویم که ما در جمهوری اسلامی ایران، نگاهمان به زندانی و زندانبانی کاملا انسانی و اسلامی است. اینجا نگاه تحکمی و برخوردی ابدا وجود ندارد و اتفاقا مورد انتقاد قرار می‌گیریم که چرا اینقدر برای زندانیان تسهیلات قائل شده‌ایم و چرا با رأفت با آنان برخورد می‌کنیم.

به گزارش فراز، وی افزود: با نهادهای ارفاقی مختلف تلاش کرده‌ایم جمعیتی کیفری زندان‌ها را کاهش دهیم، چون نگاهمان اسلامی و انسانی است و این رویه را ادامه می‌دهیم.

 

غریب‌آبادی اضافه کرد: رویکرد حمایتی سازمان زندان‌ها قطعا متعالی است؛ شما ببینید زندانی ما همان غذایی را می‌خورد که زندانبان ما می‌خورد. امکانات بهداشتی و سلامتی آنان مناسب است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه رسیدگی‌های قضایی ما از زندانیان به طور مرتب ادامه دارد، گفت: شما چنین حمایتی را در کشورهای مدعی نمی بینید. عفو و نهادهای متعدد ارفاقی برای آزادی زندانیان در ایران کم نظیر است. این موضوعات، در کنار حرفه‌آموزی و اشتغال موجب اقدامات مناسبی در زندان‌های کشور شده است.

وی تأکید کرد: در کمترین کشوری اینگونه حمایتی که ما از خانواده‌های زندانیان داریم، وجود دارد. امروز سازمان زندان‌ها و مدیریت زندانبانی ما دارای درجه و اعتبار است. البته اقداماتمان را کمتر در معرض دید داخل و خارجی‌ها قرار داده‌ایم. شاید در شرایط عادی نیازی نباشد راجع به زندانبانی اقدامات تبلیغی کنیم اما وقتی ادعای مخالف علیه ما دارند و دروغ می‌گویند، پس رویکرد ما باید درصدد روشنگری از زندانبانی درست و انسانی‌ و اسلامی مان باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر به مدیران سازمان زندان‌ها توصیه کرد که به رویکرد خود مبنی بر اینکه متهمان و محکومان امانت نزد آنان می باشند، ادامه دهند و مشکلات آنان را به واحدهای قضایی و غیر قضایی برای رسیدگی منتقل کنند.


 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!