جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۰۲۵۸

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس؛ نمایندگان می‌گویند تحریم‌ها تأثیر کمی در نوسانات ارز دارد

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌علی اکبر علیزاده، نماینده دامغان در مجلس درخصوص جلسه غیرعلنی امروز گفت: نمایندگان بر این اعتقاد بودند که نوسانات بازار ارز معلول عوامل داخلی و خارجی است که عوامل خارجی آن یعنی تحریم و نوسانات بازار جهانی تأثیر کمتری در نوسانات بازار ارز کشور دارد و عمده تأثیرات متاثر از عوامل داخلی است.

به گزارش «فراز»، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز موضوع بازار ارز و نوسانات اخیر آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این جلسه بدون حضور میهمانانی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، افزود: نمایندگان در این جلسه بر این اعتقاد بودند که این نوسانات بازار ارز معلول عوامل داخلی و خارجی است که عوامل خارجی آن یعنی تحریم و نوسانات بازار جهانی تأثیر کمتری در نوسانات بازار ارز کشور دارد و عمده تأثیرات متاثر از عوامل داخلی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در صحبت‌های خود ناترازی بانک‌ها و اقدام بانک‌ها در خلق پول‌ها یکی از عوامل داخلی مهم در ایجاد تورم و افزایش قیمت ارز دانستند و ناترازی بودجه نیز از علت مهم دیگر نوسانات در بازار ارز دانسته شد. همچنین نمایندگان به عدم تغییر و تحول در سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز انتقاد داشتند و معتقد بودند از زمان دولت سازندگی تاکنون هیچ تغییر و تحولی در این موضوع اتفاق نیفتاده است و بانک مرکزی ما همان روال آزموده‌شده و بی‌نتیجه قبلی را برای کنترل بازار ارز در پیش دارد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که از مسئولان اجرایی مرتبط با حوزه بازار ارز ازجمله وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دعوت به عمل آید تا با حضور در صحن مجلس گزارشات خود را درباره نوسانات بازار ارز به نمایندگان ارائه کنند که البته این جلسه امروز برگزار نخواهد شد و زمان دقیقی برای آن هنوز مشخص نشده است.

 

حسن پور: از دولت کسی در جلسه غیرعلنی حضور پیدا نکرد/ نمایندگان خواستار استیضاح سریع حداقل دو تا سه وزیر هستند

 

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی که در حال برگزاری است، بیان کرد: جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی بر اساس دغدغه هایی که در هفته های گذشته از سوی مردم به مجلس منتقل شده و به ویژه مشکلات ایجاد شده در چند روز گذشته پیرامون نرخ ارز و قیمت خودرو در حال برگزاری است.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون تعدادی از نمایندگان به قید قرعه انتخاب شده و در حال بیان نقطه نظرات خود به ریاست مجلس هستند. یکی از سوالات جدی نمایندگان از رئیس مجلس این است که چرا ۵ الی ۶ استیضاحی که در جریان است اعلام وصول نشده و از ابزار قانونی مجلس برای پاسخگویی به مردم استفاده نمی شود.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان خواستار این هستند که حداقل استیضاح دو الی سه وزیر سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد. تا این لحظه از دولت کسی در جلسه غیرعلنی حضور پیدا نکرده است اما قرار است که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد نیز در جلسه غیرعلنی مجلس حضور پیدا کنند.


 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!