پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۳۲

نماینده چابهار: مشکلات سیستان‌وبلوچستان راهکار امنیتی ندارد

نماینده چابهار: مشکلات سیستان‌وبلوچستان راهکار امنیتی ندارد
از نیروهای دست اندرکار انتظار این است این‌که بدانند مشکلات استان راهکار امنیتی ندارد بلکه باید مطالبات و صدای اعتراض مردم را بشنوند.

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس یازدهم درباره وضعیت استان سیستان‌و بلوچستان در پی اتفاقات اخیر این استان گفت: پیرو اتفاقات تلخی که در جمعه ۸ مهرماه در سیستان و بلوچستان افتاد متاسفانه شاهد برخی از اتهام‌زنی‌ها به مردم استان بودیم در روزهای گذشته نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محامی مصاحبه‌ای داشتند و نکاتی را عنوان کردند که نشان می‌داد آنچه که دلسوزان استان مطرح کردند واقعیت داشت، این‌که مطلقاً در اتفاقات زاهدان اثری از معاند، برانداز و تجزیه‌طلب وجود ندارد.

 

به گزارش فراز، بخش هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می‌خوانید:

 
  • ما در استان سیستان و بلوچستان چیزی به عنوان تجزیه‌طلب نداریم، این انگ‌هایی که توسط برخی به مردم استان زده شد واقعاً جفا در حق مردم سیستان و بلوچستان است. همان‌طور که آیت‌الله محامی عنوان کردند متاسفانه بسیاری تلاش داشتند صورت سوال را که جمع کثیری از نمازگزاران بی‌گناه در آن حادثه به شهادت رسیده‌اند، پاک کنند.
  • در حال حاضر باتوجه به شرایط ویژه استان چندین انتظار وجود دارد، نخست این‌که از مردم انتطار می‌رود نهایت تلاش خودشان را داشته باشند تا خدایی نکرده شرایط ناامن نشود و توجه داشته باشند. انتظار بعدی از نیروهای دست اندرکار است این‌که بدانند مشکلات استان راهکار امنیتی ندارد بلکه باید مطالبات و صدای اعتراض مردم را بشنوند.
  • شخصیتی مانند مولانا عبدالحمید از همان روز حادثه، مردم را به آرامش و پیگیری امر از مجاری قانونی دعوت کردند اما چون پاسخ مناسبی آن زمان به ایشان داده نشد، مواضع‌شان را در هفته‌های بعد سخت‌تر کردند.
  • قطعا هر کنش‌گری می‌تواند به بسیاری از مواضع ایشان نقد داشته باشد و یا آن را مورد آسیب‌شناسی قرار دهد اما بدیهی است که ایشان جایگاهی بی‌بدیل در دل مردم استان دارند و قطعا باید به  ملاحظات ایشان در راستای گذر از شرایط فعلی استان توجه شود. 
  • از سوی دیگر همه باید ندای مردم استان سیستان وبلوچستان را بشنویم و تلاش کنیم این شکافی که متاسفانه ایجاد شده است، تبدیل به یک گسل نشود.
  • آنچه که آیت‌الله محامی در فرمایشات‌شان تصدیق کردند در واقع حرف دلسوزان استان بود، این‌که هیچ‌تجزیه طلبی در استان وجود ندارد و متاسفانه سعی شده است در این حادثه صورت سوال‌ها پاک شود و ما امیدواریم دلجویی واقعی صورت گیرد.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!