پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۶۰۱۸۶

دانشگاه شریف: ۲۴۷ پرونده انضباطی دانشجویان این دانشگاه مختومه می‌شود

دانشگاه شریف: ۲۴۷ پرونده انضباطی دانشجویان این دانشگاه مختومه می‌شود
معاون دانشجویی دانشگاه شریف گفت: ۷۵ درصد از ۳۳۰ پرونده انضباطی دانشجویان براساس تصمیم ریاست دانشگاه و به مناسبت دهه فجر با اخذ تعهد بسته می شود. اما یک سری پرونده احکام قطعی گرفته اند و به صحن شورا ۶۰ پرونده وارد شده است که از این میان ۴۰ پرونده حکم قطعی گرفته اند.

علی اکبر ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره آخرین وضعیت پرونده های انضباطی دانشجویان بالاخص بعد از نامه ابلاغی وزارت علوم مبنی بر عفو و بخشش دانشجویان گفت: این نامه به تازگی ابلاغ شده و دو روز گذشته رونوشت آن توسط دکتر جلیلی ریاست دانشگاه برای بنده ارسال شد و ما منتظر تصمیم ریاست دانشگاه در این خصوص هستیم.

ابوالحسنی افزود: البته دانشگاه شریف همواره در ماه های اخیر تمام اقداماتی که فکر می کرد درست است را با مشورت با بزرگان، نهادهای بیرونی و تصمیم گیری خود انجام داد. دانشگاه تلاش کرد در این مدت کمیته انضباطی را با یک رویه صحیح جلو ببرد و در صحن شورای انضباطی برای تفهیم هر پرونده به طور متوسط یک ساعت وقت می گذاشتیم در حالی که برخی دوستان می‌گفتند ما برای هر پرونده ۵ دقیقه وقت می گذاریم در حالی که معتقدیم پرونده ها باید با دقت بررسی شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن تاکید بر اینکه تنها ابزار نظم و یکی از مهمترین نهادهای قانونی در دانشگاه شورای انضباطی است، خاطرنشان کرد: اگر این ابزار را نداشته باشیم هم فرایند آموزشی مختل می شود و هم نمیتوان در ناآرامی ها دانشگاه را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در این مدت ما تلاش کردیم در مراحل مختلف دانشجو را دوباره به دانشگاه برگردانیم و اگر دانشجو خطایی کرده، تلاش کنیم او را متنبه کنیم و به آغوش دانشگاه باز گردانیم و حتی مذاکراتی را برای آزادی دانشجویان بازداشتی طی این مدت داشتیم.

ابوالحسنی تصریح کرد: بعد از مدتی دیدیم خانواده ها دوست دارند برای رفع برخی مسائل نقشی ایفا کنند و بخشی از مشکلات بچه ها را جبران کنند. برخی خانواده ها بودند که بعد از بازداشت شدن فرزندانشان به ما میگفتند چرا زودتر ما را در جریان قرار ندادید ما می توانستیم اوضاع را کنترل و دانشجویان را توجیه کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شریف بیان کرد: در این مدت تجربه نشان داد که بعضا برخی دانشجویان بعد از ورود خانواده متوجه خطای خودشان شدند و ما نیز به صورت همدلانه با خانواده ها در ارتباط بودیم و اینطور نبود که برای عدم تکرار خطای دانشجویان، از آن ها تعهدی بگیریم. البته وجود داشتند خانواده هایی که نمیتوانستیم آن ها را وارد این ماجرا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت حتی پرونده هایی که احکام قطعی گرفته بودند را بدون ابلاغ نگه داشتیم و برخی محرومیت از تحصیل ها تعلیق شد.

این مقام مسول دانشگاه شریف گفت: ۷۵ درصد از ۳۳۰ پرونده انضباطی دانشجویان براساس تصمیم ریاست دانشگاه و به مناسبت دهه فجر با اخذ تعهد بسته می شود. اما یک سری پرونده احکام قطعی گرفته اند و به صحن شورا ۶۰ پرونده وارد شده است که از این میان ۴۰ پرونده حکم قطعی گرفته اند.

 
 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!