پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۰۰۳۴

حسن رحیم پور ازغدی: علیرضا اکبری پینه مهر هم داشت، آن هم سه تا

حسن رحیم پور ازغدی: علیرضا اکبری پینه مهر هم داشت، آن هم سه تا
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دهه ۶۰ کسانی بودند که انسان فکر نمی‌کرد فاسد شوند، اما در دهه ۹۰ فاسد شدند؛ همین کسی که چند روز پیش اعدام شد، از خیلی‌ها بیشتر جبهه بوده است، حتی جای مهر هم داشت، آن هم سه تا! اما بر سر پول دچار لغزش شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین نشست تخصصی مشترک سالیانه مدیران استان و حراست دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معیارهایی که هدف افراد از ورود به حکومت را مشخص می‌کند، این است که اگر مزایای آن منصب نبود، چند نفر برای مسئولیت مدیریتی داوطلب می‌شدند؟

به گزارش فراز، بخش‌هایی از اظهارات پورازغدی را در ادامه می‌خوانید:

در دهه ۶۰ کسانی بودند که انسان فکر نمی‌کرد فاسد شوند، اما در دهه ۹۰ فاسد شدند؛ همین کسی که چند روز پیش اعدام شد، از خیلی‌ها بیشتر جبهه بوده است، حتی جای مهر هم داشت، آن هم سه تا! اما بر سر پول دچار لغزش شد.

ما و شما هم از این مورد مستثنی نیستیم، الان تعداد قابل توجهی از افرادی که امروز در رسانه‌های خارجی و بیگانه علیه نظام تبلیغ می‌کند، قبلا جزو مقامات کشور بوده‌اند، حتی رئیس شبکه اینترنشنال زمانی معاون وزیر فرهنگ کشور بوده است.

نظارت‌های غلط در اثر سطحی بودن یا کینه شخصی مخرب است و باعث می‌شود کل باب حراست بسته شود.

در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) که سیستم حراست و نظارتی نبود، ایشان افرادی را برای نظارت گذاشته بودند یعنی افرادی را مامور کرده بودند تا از مراجعین پس از مراجعه به محاکم و یا مراکز حکومتی درباره نحوه برخورد و عملکرد آنها سوال بپرسند.

حکومت دینی با ریش و چفیه و انگشتر عقیق مدیران محقق نمی‌شود،  صداقت، تواضع، امانتداری، ادب در برابر مردم، تخصص و وفای به عهد ویژگی‌های حکومت دینی است. در منطق اسلام کل حکومت نوکر مردم است و به همین جهت احترام به وقت و اعصاب مردم بسیار اهمیت دارد.

یکی از وظایف حراست، تسریع در امور مردم است، باید کار مردم در دستگاه‌ها سریع انجام شود، این کار شدنی است نمونه آن را سالهای گذشته داشتیم که انجام برخی کارها سرعت بخشیده شد.

نظارت بر نظام بانکی و پولی ما در دهه‌های گذشته یا نشده و یا نظارت علمی نبوده و یا خودشان خائن بوده‌اند. پیامبر فرمود هرکس کاری را بر عهده بگیرد و انجام ندهد، خائن است.

خطای کوچک را با خطای بزرگ نباید اشتباه گرفت، خطای بزرگ هم با خیانت فرق می‌کند. خروجی مهم است تا مردم تصورشان این نباشد که حکومت‌ها و دولت‌ها به وعده‌هایشان پایبند نیستند.

رابطه مدیران با کارمندان خود باید رابطه کاملا باز و آزادی باشد این توصیه پیامبر (ص) است، حقوق مردم از حقوق خدا مهم‌تر است بخصوص حقوق فقرا و ضعفا. باید به همه کارکنان دولت این را آموزش داد که با مردم چگونه صحبت کنند؛ مردم نباید وقتی وارد یک اداره دولتی می‌شوند احساس سرخوردگی کنند به طوریکه کارکنان آن اداره تصور کنند با زیردستان خود مواجه‌اند.

اگر کسی به مردم وعده دروغ بدهد برای هر دروغی عذاب جهنم در انتظار اوست.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!