پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۰۰۰۰

گلایه شهروندان تهرانی: میخ در شن و ماسه‌ای که شهرداری در خیابان‌ها ریخته، زیاد است

گلایه شهروندان تهرانی: میخ در شن و ماسه‌ای که شهرداری در خیابان‌ها ریخته، زیاد است
یکی از شهروندان گفت که در داخل شن و ماسه‌هایی که در سطح شهر توزیع می‌شود میخ‌های زیادی وجود دارد که باعث پنچر شدن لاستیک می‌شود. برخی هم از کمبود نمک و شن در مخازن گله‌مند بودند.

برف از ساعت 5 بامداد همچنان می بارد.نیروها در حالت آماده باش هستند. گره های ترافیکی در برخی نقاط شهر وجود دارد. معاون شهردار می گوید ترافیکی ناشی از عدم برف روبی نداریم.

از ساعت 5 صبح بارش برف در تهران آغاز شد. مناطق شمالی و غرب بیشتر درگیر این بارش شدند. تهران سفیدپوش شد. برف بر روی زمین نشست و در برخی نقاط بیش از 10 سانتی‌متر برف بارید.

 

شن پاشی انجام شد اما حجم برف بالاست

 

معابر فرعی در ساعت‌های ابتدایی روز مسدود بود و امکان تردد به سختی انجام می‌شد. طی بازدید میدانی که از منطقه یک شهرداری تهران صورت گرفت، معابر اصلی باز شده بود. شن‌پاشی و نمک‌پاشی انجام شده اما برف همچنان بر روی زمین می‌نشست.

 

خبری از زنجیر چرخ نبود/گره های ترافیکی در برخی معابر

 

در برخی از نقاط شاهد گره‌های ترافیکی بودیم. برخی از خودروها به دلیل نبستن زنجیر چرخ دچار سرخوردگی می‌شدند. این در حالی است که از شب گذشته طی هشدارهای لازم از شهروندان درخواست شده بود که امروز حتما برای تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند.

 

مدیر شهرداری: از مردم خواهش می کنیم از لاستیک مناسب استفاده کنند

 

یکی از مدیران به خبرنگار فارس گفت: ما از شهروندان می‌خواهیم که در روزهای برفی حداقل لاستیک‌هایشان مناسب باشد. موردی داشتیم که لاستیک به قدری صاف بود که مدام لیز می‌خورد و ما مجبور می‌شویم برخی خودروها را هل دهیم.

 

میخ در شن و ماسه زیاد است؛ لاستیک ها را مدام پنجر می کند/کمبود شن و ماسه در برخی مخازن/شهردار ناحیه: مدام مخازن را پر می کنیم؛ شهروندان نگران نباشند

 

در ادامه بازدید از منطقه یکی از شهروندان  گفت که در داخل شن و ماسه‌هایی که در سطح شهر توزیع می‌شود میخ‌های زیادی وجود دارد که باعث پنچر شدن لاستیک می‌شود. برخی هم از کمبود نمک و شن در مخازن گله‌مند بودند. 

یکی از شهرداران نواحی تهران در خصوص گلایه شهروندان در باره نبود شن و ماسه در مخازن گفت: مخازن مدام در حال پر شدن است و مردم نگران نباشند ما از صبح چند بار مخازن را پر کرده ایم.

 

دپوی متفاوت شن و ماسه در منطقه

 

شهرداری تهران در برخی از نقاط مناطق پر بارش از جمله منطقه 1 دپوی شن و ماسه انجام داده و کارگران با فروغون این شن و ماسه را به صورت مستمر در معبر می‌ریختند تا تردد انجام شود. 

 

خرابی برخی خودروهای برف روب به دلیل قدیمی بودن

 

نکته قابل توجه در این بازدید میدانی این بود که برخی از خودروهای برف‌روب خراب شده بودند و یکی از مسئولین علت آن را قدیمی بودن خودروها اعلام کرد. طی پیام‌هایی که شهروندان با 137 داشتند اعلام کرده بودند که برخی از معابر منتهی به خیابان باهنر دچار مسدودی است. ترافیک در برخی نقاط وجود داشت، اما به شدت ترافیک روز پنج‌شنبه هفته گذشته نبود.

 

تا ساعت 12 جلسه هماهنگی برگزار کردیم/ بارش برف از 5 صبح آغاز شد

 

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در هنگام بازدید از میدان نیاوران گفت: پیش‌بینی این برف سنگین از روز قبل صورت گرفته بود. ما به دلیل اینکه در ارتفاع قرار داریم، منطقه قدری ویژه‌تر است. تا ساعت 12 دیشب در حال برگزاری جلسه برای هماهنگی بیشتر بودیم و از ساعت 5 صبح بارش برف آغاز شد. شن‌پاشی‌ها صورت گرفت و معابر اصلی را باز کردیم. همچنان هم برف ادامه دارد. البته این را هم بگویم که تعطیلی مدارس ابتدایی به ما کمک کرد.

 

امکانات به قدری نیست که بتوانیم همزمان 2000 معبر را فقط در یک منطقه بازگشایی کنیم

 

ولویت ما بازگشایی شریان‌های اصلی و اتوبان‌هاست تا مردم به راحتی تردد کنند. امکانات و تجهیزات ما به قدری نیست که بتوانیم هم‌زمان 2 هزار معبر را در یک منطقه بازگشایی کنیم. بعد از اینکه برف آرام بگیرد، معابر 2 و 3 را هم بازگشایی می‌کنیم. البته در حال حاضر بسیاری از معابر فرعی را هم باز کرده‌ایم. همچنین مخازن شن و ماسه را هم گذاشتیم تا مردم از آن استفاده کنند.

 

برف سنگین در راه است، مردم همراهی کنند

 

وی از شهروندان درخواست کرد تا از تردد غیرضرور خودداری کنند.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه برف سنگینی در بعدازظهر امروز داریم، گفت: همراهی مردم کمک می‌کند تا راحت‌تر معابر بازگشایی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تجهیزات لازم برای برف‌روبی وجود دارد، گفت: ما 90  دستگاه ماشین‌آلات غیرمکانیزه داریم و 48 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه و نمک‌پاش که البته امکان دارد در حین برف‌روبی برخی از خودروهای ما دچار مشکل شوند و ایراد فنی پیدا کنند. خوشبختانه تا این لحظه گره شدید ترافیکی نداشته‌ایم و در هر نقطه شاهد ترافیک بودیم سریعا اقدام لازم انجام شده است.

 

قیمت بالا برخی تاکسیران ها را به سمت دربستی می برد

 

در ادامه بازدید از منطقه شاهد بودیم که تاکسی کم بود و بیشتر تاکسی‌ها دربستی حرکت می‌کردند. یکی از رانندگان به خبرنگار فارس گفت: قیمت امروز بالاست و ما ترجیح می‌دهیم که با اسنپ و تپسی کار کنیم و برایمان مقرون به صرفه نیست که مسیرهای کوتاه و 10 هزار تومانی را طی کنیم. 

حرکت خودروها به واسطه بارش برف کند شده است. شن‌پاشی و نمک‌پاشی انجام شده اما به دلیل بارش زیاد مدفون شده است. در برخی از اتوبان‌های بزرگ مانند منطقه 2 و 5 شاهد ترافیک بودیم، اما مسیرهای منتهی به منطقه یک میزان ترافیک کم بود. 

 

مدیریت واحد شهری می توانند بخشی از مشکلات را برطرف کند

 

یکی از مدیران شهری به خبرنگار فارس گفت: باید مدیریت واحد شهری ایجاد شود تا بتوان در زمان بروز برف سنگین، هماهنگی‌های بین‌بخشی را انجام داد. بخشی از ترافیکی که در حال حاضر در تهران شاهد هستیم به خاطر پارک کردن خودروها در نقاط نامناسب است. قفل‌شدگی معابر در حال حاضر کم است، اما از بعدازظهر شاهد بارش شدید برف خواهیم بود.

 

دلایل بروز ترافیک در روزهای برفی

 

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران به خبرنگار فارس در خصوص آخرین اقدامات انجام شده، گفت: با تمام توان برف‌روبی انجام می‌شود. شن‌پاشی و نمک‌پاشی در حال انجام است. ترافیک ناشی از عدم برف‌روبی نداشتیم و اگر در نقطه‌ای هم بوده بلافاصله برطرف شده است. ببینید! ما هر روز شاهد ترافیک صبحگاهی و شامگاهی هستیم، اما در حال حاضر ترافیکی که ناشی از عدم برف‌روبی باشد را نداریم.

 

شهروندان در روزهای بارانی و برفی ترجیح می دهند از خودروی شخصی استفاده کنند

 

معاون شهرداری تهران در خصوص دلایل ترافیک در روزهای برفی و بارانی گفت: شهروندان در این روزها ترجیح می‌دهند که بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند و همین امر هم باعث بروز ترافیک می‌شود. همچنین وقتی سطح زمین مرطوب می‌شود، حرکت کندتر و باعث بروز ترافیک می‌شود و یکی دیگر از عوامل ترافیک، تصادف‌های ناشی از لغزندگی معابر است.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: خدا را شکر تا این لحظه شرایط خوبی است. من از شهروندان اگر کمی دچار مشکل می‌شوند عذرخواهی می‌کنم اما ما تلاش کرده‌ایم تمام کارها به خوبی انجام شود و معابر فرعی را هم به خوبی بازگشایی خواهیم کرد و شهروندان می‌توانند از مخازن شن و ماسه استفاده می‌کنند.

وی به جلسه هماهنگی که روز گذشته داشتند اشاره کرد و گفت: این جلسه برای هم‌پوشانی بهتر انجام شد.

 

بارش شدید برف از 6 عصر / احتمال بروز ترافیک در معابر بزرگراهی وجود دارد

 

نظری به بارش همچنان برف در تهران اشاره کرد و گفت: از ساعت 4 بعدازظهر به بعد قدری میزان بارش کم می‌شود اما دوباره از ساعت 6 تا 9 شب افزایش بارش را داریم. احتمال بروز ترافیک در معابر بزرگراهی وجود دارد اما قطعا این ترافیک به دلیل عدم برف‌روبی نخواهد بود چرا که ما در روزهای عادی هم شاهد بروز ترافیک در تهران هستیم.

 

در روزهای عادی از ساعت 10 صبح شاهد ترافیک در تهران هستیم

 

براساس این گزارش، مناطق بیست و دوگانه شهرداری تهران در حالت آماده‌باش هستند. علیرضا جاوید امور هماهنگی مناطق می‌گوید: در روزهای عادی از ساعت 10 صبح شاهد ترافیک در تهران هستیم. باران هم قدری این ترافیک را افزایش می‌دهد و قطعا برف هم این ترافیک را بیشتر می‌کند. 

 

مشکلات برف 5 شنبه از زبان آقای معاون؛ معذرت می‌خواهم

 

جاوید به برف روز پنج‌شنبه هفته گذاشته اشاره کرد و گفت: 8 منطقه درگیر موضوع برف بودند و در منطقه 2 در دو نقطه بزرگراه یادگار امام(ره) علی‌رغم انجام عملیات شن‌پاشی با ایجاد یخ‌زدگی دچار مشکل شدیم و در همین منطقه در بالای کوی فراز و بخش‌هایی از سعادت‌آباد مشکل داشتیم و در منطقه یک هم در این روز در دربند و زعفرانیه دچار مشکل بودیم. 

جاوید تأکید کرد: بنده به عنوان یک مدیر اجرایی از شهروندانی که در برف روز پنج‌شنبه و ترافیک آن دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنم و شاید یکی از عوامل بروز مشکل در برف پنج‌شنبه این بود که آماده‌باش زودهنگام نیروها باعث شد که نیروها خسته باشند و همین امر باعث بروز مشکل شد.

براساس این گزارش، در حال حاضر بسیاری از معایر و شریان‌های اصلی باز است. در برخی نقاط گره‌های ترافیکی وجود دارد که مسئولان شهری معتقدند ناشی از عدم برف‌روبی نیست. همچنین شن‌پاشی و نمک‌پاشی در حال انجام است اما گفته می‌شود از ساعت 6 عصر شاهد بارش شدید برف خواهیم بود. بازگشایی معابر فرعی جزو اولویت‌های شهرداری نیست چرا که آنها معتقدند ابتدا باید معابر اصلی بازگشایی شود. احتمال یخ‌زدگی بالاست و شهروندان بهتر است که در هنگام خروج از پارکینگ از زنجیر چرخ استفاده کنند و نکات ایمنی را رعایت کنند.


 

 

 

 

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!