جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۹۲۱

معاون علوم پزشکی قم: فرضیه مسمومیت دانش‌آموزان با آمونیاک مورد تایید نیست

معاون علوم پزشکی قم: فرضیه مسمومیت دانش‌آموزان با آمونیاک مورد تایید نیست
مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم فرضیه مسمومیت دانش آموزان این استان ناشی از گاز آمونیاک را رد کرد.

به گزارش «فراز»، مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هیچ علامتی دال بر مسمومیت با آمونیاک در دانش آموزان بستری در مراکز درمانی مشاهده نشده‌است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، وی گفت: ۳۱ نفر از دانش آموزان تا عصر روز گذشته در بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی قم بستری بودند که طی سرکشی که انجام شد، حال عمومی آنان خوب و مشکل حادی وجود ندارد و به مرور از مراکز درمانی مرخص خواهند شد.

وی اظهار داشت: تمام امکانات لازم برای درمان دانش آموزان درقم وجود دارد و تا الان مشکل حادی که باعث ضایعه پایداری باشد، مشاهده نشده و هیچ گونه موردی که موجب مرگ، کما، فلج شدگی و یا خونریزی گوارشی نداشته‌ایم.

محبی درخصوص علت حادثه مسمومیت دانش آموزان دربرخی مدارس قم نیز گفت: علیرغم اینکه حتی دستگاه‌های مسئول خارج از استان با تمام امکانات تخصصی و فوق تخصصی درقم حضور یافتند، اما هنوز به عامل مشخصی درخصوص این حوادث دست نیافته‌ایم.

عباس جعفری، مدیرعامل آتش نشانی قم نیز با رد هرگونه مسمومیت دانش آموزان توسط گاز آمونیاک گفت:‌ با بررسی‌های انجام شده، مسمومیت دانش آموزان توسط آمونیاک مورد تایید نیست.

وی افزود: براساس مصوبات آخرین جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد سازمان آتش نشانی، مدارس را از نظر ایمنی بررسی کند که ما از روز سه‌شنبه هفته جاری کار را شروع کردیم و تاکنون ۱۱۵ مدرسه را بیشتر از لحاظ گاز‌های ضد حریق و ضد انفجار را بررسی کردیم، همچنین موتورخانه‌های مدارس بررسی شده است که تاکنون به مورد خاصی دست نیافته‌ایم.

جعفری اظهار داشت: کارشناسان آتش نشانی در مدارس چهار گاز CO، CO ۲، اسید سلفوریک و میزان اکسیژن را بررسی می‌کنند.بررسی بقیه مدارس نیز توسط آتش‌نشانی امروز و در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت.

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس قم که بیش از دو ماه آغاز شده بود و هنوز علت آن مشخص نشده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه داشت، در گزارش مسمومیت‌های روز دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه هشت مدرسه به اورژانس ۱۱۵ قم اعلام شد، پس از بررسی و حضور تیم‌های امدادی در مدارس ۶۱ دانش آموز به مراکز درمانی منتقل شدند.

با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده در مدارس و درخواست تعدادی از اولیا، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه کلاس‌های آموزشی تمامی مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!