سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۹۸۴۴
خبر درحال تکمیل؛

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ مرگ ۴۹۸۳ نفر تاکنون

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ مرگ ۴۹۸۳ نفر تاکنون
زلزله ۷.۸ ریشتری روز گذشته ترکیه و سوریه تاکنون هزاران کشته و دهها هزار مصدوم برجای گذاشته. بسیاری زیر آوار مانده اند و امدادرسانی به زلزله زدگان نیز با توجه به سرمای هوا، دشوار است.

به گزارش «فراز»، آخرین اخبار مربوط به این زمین لرزه به شرح زیر است:

 

مرگ ۴۹۸۳ نفر تاکنون

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۱:۵۷
 

بر اساس گزارش ها تاکنون مرگ ۴۹۸۳ نفر در زلزله ترکیه و سوریه تایید شده است. از این تعداد 3381 نفر در سوریه، 812 نفر در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و 790 نفر در سایر مناطق سوریه کشته شده اند. همچنین تایید شده است که ۵۷۷۵ ساختمان در ترکیه فروریخته اند.

 

مرگ ۷ کشتی‌گیر در زلزله ترکیه

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۱:۵۳
 

در پی وقوع زلزله مهیب ۷ و ۸ دهم ریشتری در جنوب ترکیه که تاکنون به کشته شدن ۲۴۰۰ نفر منجر شده است، اتحادیه جهانی کشتی از مرگ ۷ کشتی‌گیر ترکیه تا این لحظه خبر داد.

طاها آکگل، چهره شاخص کشتی جهان و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک روز گذشته دوشنبه با اعلام این که ۳۰ تا ۴۰ کشتی‌گیر یک باشگاه ورزشی زیر آوار یک ساختمان مانده‌اند، خواستار کمک فوری برای نجات این کشتی‌گیران شد. رسانه‌های ترکیه نیز دیروز اعلام کردند اجساد دو کشتی‌گیر ۱۴ و ۱۵ ساله را بیرون کشیده‌اند.

اتحادیه جهانی کشتی در این‌باره نوشت: این زمین لرزه ورزشکارانی را که قرار بود در مسابقات بین‌المللی کشتی در استان کهرمان ماراش شرکت کنند تحت تاثیر قرار داده است. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم‌های کشتی از فرانسه، کوزوو و ازبکستان از مناطق آسیب دیده به مناطق امن منتقل شده‌اند. با این حال، هفت کشتی‌گیر ترکیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت بسیاری از آن‌ها نامشخص است.

 

زلزله ترکیه ارتباطی با گسل‌های ایران ندارد

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۱:۲۷
 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از بی ارتباط بودن گسل آناتولی با گسل‌های ایران خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از وقوع زلزله در ترکیه و سوریه شایعاتی مبنی بر ارتباط زلزله با خوی منتشر شد، گفت: باید بگویم که علت وقوع زلزله ترکیه و سوریه گسل شرقی آناتولی است که این گسل ۱۰۰۰ کیلومتر با خوی فاصله دارد و اساسا خارج از تهران است.

وی اظهار کرد: سوال اصلی اینجاست که ۱۵۸ سال از دوره بازگشت زلزله بالای هفت ریشتر در تهران می‌گذرد و اگر زلزله‌ای مشابه ترکیه در تهران رخ دهد چه اتفاقی می‌افتد؟ بررسی‌های نرم افزاری نشان داده که به شرط اجرای درست پروژه، ساختمان‌های جدید الاحداث که در دهه اخیر ساخته شده‌اند بین ۸ تا ۹ ریشتر را مقاومت می‌کنند اما باید یک گروه تخصصی بررسی ساختمان‌ها را بر عهده بگیرد.

 

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه ممکن است به ۸ برابر برسد

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۱:۲۶
 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه مهیب جنوب ترکیه و شمال‌غرب سوریه ممکن است به هشت برابر برسد.

«کاترین اسمالوود» از مدیران ارشد مدیریت بحران سازمان جهانی بهداشت در اروپا، به خبرگزاری فرانسه گفته: «متأسفانه این روندی است که همیشه در زمین‌لرزه‌ها با آن مواجهیم؛ این که گزارش‌های اولیه از آمار جان‌باختگان و مجروحان در طول روزها و هفته‌های بعد از زلزله بسیار افزایش می‌یابد».

اسمالوود تأکید کرد که با توجه به سرمای زمستان در مناطق زلزله‌زده خطر را برای زلزله زدگانی که بدون سرپناه مانده‌اند را هم افزایش خواهد داد.

 

شمار قربانیان زلزله به ۴۳۷۲ نفر رسید

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۱:۲۴
 

شمار قربانیان زمین‌لرزه اخیر در ترکیه و سوریه به چهار هزار و ۳۷۲ نفر رسید.

به گزارش سی‌ان‌‌ان، «یونس سزر» رئیس مرکز بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرد که شمار کشته‌های زمین‌لرزه در این کشور به دو هزار و ۹۲۱ نفر رسید.

وی که در کنفرانسی خبری در آنکارا صحبت می‌کرد، افزود که در مجموع ۱۵ هزار و ۸۳۴ مجروح نیز در پی این حادثه طبیعی گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، در سوریه نیز هزار و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست داده و سه هزار و ۵۳۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

 
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!