چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۹۷۴۵
نماینده مجلس خبر داد:

افشاگری سامانه سوت زنی از اطلاعات مطب پزشکانی که فرار مالیاتی داشتند

افشاگری سامانه سوت زنی از اطلاعات مطب پزشکانی که فرار مالیاتی داشتند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: استقبال مردم از سامانه سوت زنی منجر شد تا اطلاعات مطب پزشکانی که از ارائه کارت خوان خودداری می‌کنند ثبت شود.

محمدعلی محسنی بندپی در خصوص گزارشات اعلامی سامانه سوت زنی و بررسی تراکنش‌های بانکی و محرز شدن فرار مالیاتی، تعدادی از پزشکان متخلف که از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فراز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و حتی وکلایی که پروانه کار دارند اجباری و مورد تاکید قرار گرفته شده است.

وی همچنین افزود: باید فرهنگ پرداخت مالیات در کشور ارتقا یابد و با اقدامات فرهنگی مردم آگاهی یابند که پرداخت مالیات برای اداره کشور به کار گرفته می‌شود تا کم و کاستی‌های کشور به واسطه همین مالیات برطرف شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نظارت دولت و مجلس در کاهش فرار مالیاتی، گفت: اگر در سایر بخش‌ها هم قانون پرداخت مالیات اجرایی شود تا حدود زیادی شاهد کاهش فرار مالیاتی خواهیم بود، بی تردید باید از طرف مجلس اقدامات قانونی برای پیشگیری از فرار مالیاتی اعمال شود تا این موضوع طی یک الی دو سال آینده کاهش یابد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی سامانه‌ای راه اندازی کرده‌ است که فرار مالیاتی را چک می‌کند، اگر تراکنش‌های مالیاتی از نظم خاصی پیروی کنند، نشان دهنده این مطلب است که پرداخت مالیات به درستی انجام می‌پذیرد برای اینکه این مهم به بهترین شکل انجام شود نیازمند سخت افزارهایی هم هستیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه، استقبال مردم از سامانه سوت زنی منجر شد تا اطلاعات مطب پزشکانی را که از ارائه کارت خوان خودداری می‌کنند ثبت شود، اضافه کرد: بی تردید اگر این مسئله ادامه داشته باشد فرار مالیاتی در سایر مشاغل که وجود دارند کمتر خواهد شد و به نوعی فرهنگ سازی پرداخت مالیات عمومی می‌شود.

وی در پایان افزود: بر مبنای گزارش‌های مردمی در سامانه سوت زنی از شروع سال تاکنون بیش از ۱۵ هزار گزارش مردمی به سازمان امور مالیاتی کشور واصل شده و سهم گزارش‌های موضوع پزشکان فاقد کارتخوان بیش از ۵۰درصد از گزارش‌ها است، بی تردید این نظارت‌ها در راستای استیفای حقوق مردم و مالیات ستانی عادلانه است، بسیاری از کارمندان و کارگران پیش از اینکه حقوق دریافت کنند مالیات از حقوق آنها کسر می‌شود این در شرایطی است که بسیاری از تجار و پزشکان و حتی وکلا از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند.

 
 

 

منبع خبر : خانه ملت
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!