چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۴۸
بیماران سرطانی و خانواده هایشان شوک شدند

یک قلم داروی بیماران سرطانی یکماهه ۸۰۰ درصد گران شد

یک شهروند تهرانی از افزایش ۸۰۰ درصدی قیمت یک قلم داروی سرطان ریه خبر داد که باعث شد کل نسخه یک ماهه دارویی پدرش را با رقمی معادل ۱۳۰ میلیون تومان مواجه کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی رکنا، خانم شریفی که پدرش درگیری بیماری سرطان ریه است و از حدود ۲ سال پیش تاکنون روندهای درمانی مختلفی را برای بهبود پشت سر گذاشته در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا و در تشریح شرایط پیش آمده اظهار می کند: من هر ماه داروی «اوپدیوو» را طی دو مرحله یعنی هر دو هفته یک بار هر بار ۲۴۰ دز برای پدرم خریداری می کردم که هر بار برای ۲۴۰ دز هزینه ای کمتر از ۵ میلیون تومان برای ما در پی داشت و من دی ماه امسال این دارو را به همین قیمت خریداری کردم.

وی افزود: اما امروز برای خرید همین دارو به داروخانه مراجعه کردم و برای ۲۴۰ دز از من رقمی نزدیک به ۴۱ میلیون تومان دریافت کردند و این افزایش قیمت من و خانواده ام را با یک شوک روحی و اقتصادی رو به رو کرده است.

این شهروند تهرانی با اشاره به اینکه این دارو را از داروخانه رسمی دریافت می کند و بازار آزاد این دارو را بدون نسخه و با ارقام بسیار فضایی به فروش می رساند، تصریح کرد: این تنها یک قلم از داروهای پدرم است و دز دوم  آن به همراه داروهای دیگر وی نسخه هرماهه داروهای پدرم را با رقمی نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان مواجه می کند.

خانم شریفی در پاسخ به این سوال که آیا این دارو در لیست های حمایتی دولت و بیمه قرار دارد؟ بیان کرد: هیچ حمایتی از سوی بیمه یا ارگانهای خیریه برای تامین این دارو وجود ندارد و ما تمامی داروهای پدرم را به قیمت اصلی خریداری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اغلب بیماران سرطانی با این شرایط و این افزایش نجومی قیمت ها روبه رو هستند، گفت: داروهای پدر از ابتدای درمان تاکنون بسیار تغییر کرده است و در ابتدا داروها شامل بیمه می شدند اما اکنون این مشمولیت کاملا برداشته شده است و ما مجبور هستیم هر ماه 130 میلیون تومان هزینه برای نسخه های پدرم کنار بگذاریم.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: داروها گران تر نیز خواهد شد

 

در این خصوص همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده مجلس در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح دارو یار، باعث شد داروها گران شوند و ارز آزاد شد، گفت: به تبع قیمت دارو بعد از آن ۵ برابر گران تر شد. در حال حاضر نیز با افزایش قیمت دلار، باز هم دارو، به ویژه داروهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارند، گران تر نیز خواهد شد.

وی افزود: در مورد این داروی خاص اطلاعاتی راجع به افزایش قیمت ندارم ولی آن چیزی که منطقی است این است که افزایش قیمت این داروی وارداتی در این شرایط ارز، منطقی است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا حمایت بیمه ای از این داروها وجود ندارد، گفت: خدا به داد مصرف کننده برسد!

به گزارش رکنا، با افزایش نجومی هزینه های دارویی و بعد از ماه ها انتقاد رسانه ها از سیاست های وزارت بهداشت و بی توجهی این مجموعه، تنها این سوال پیش می آید که باید مسوولین امر به آن پاسخ دهند که آیا ما باید بمیریم یا منتظر تصمیمات بعدی شما باشیم.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!