جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۹۵۶۷

وزیر کشور: در خوی کسی زیر آوار نیست

وزیر کشور: در خوی کسی زیر آوار نیست
احمد وحیدی وزیر کشور با تاکید بر اینکه کسی در مناطق زلزله‌زده زیر آوار نیست، گفت: در ۷۰ روستا آثار زلزله را دا‌شتیم و متاسفانه خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی را در این روستاها شاهدیم.

احمد وحیدی در ارتباط با آخرین وضعیت مناطق زلزه زده خوی اظهار داشت: شب گذشته بعد از وقوع زلزله و از ساعات اولیه همه مسئولان در منطقه حضور پیدا کردند و با میدان‌داری استانداری، فرمانداری، سپاه، فراجا، هلال احمر و همه واحدهای خدمات‌رسان، بلافاصله کارها شروع شده و هم‌اکنون آب، برق و گاز منطقه وصل و مشکل نداریم و همه ارتباطات‌ تلفنی و اینرتت برقرار است.

وی با بیان اینکه شب گذشته ایجاد کمپ و توزیع چادر در بین مردم سریعا آغاز شد، افزود: نیروهای اورژانس در منطقه سریعا حضور یافتند و بسیاری از مصدومان را سرپایی درمان و بسیاری از بیمارستان مرخص شدند و تعداد محدودی هم که اکنون در بیمارستان بستری‌اند مشکل جدی ندارند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه کسی در مناطق زلزله‌زده زیر آوار نیست، خاطرنشان کرد: در 70 روستا آثار زلزله را دا‌شتیم و متاسفانه خسارت 20 تا 80 درصدی را در این روستاها شاهدیم.

وحیدی با بیا‌ن اینکه اسکان اضطراری زلزله‌زدگان آغاز شد، تصریح کرد: کسانی که هم چادر ندارند ‌به زودی چادر بین ‌آنها توزیع خواهد شد.

تمامی زلزله زدگان باید در اماکن گرم اسکان یابند

احمد وحیدی وزیر کشور همچنین در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان آذربایجان غربی با محوریت شهرستان خوی، اظهارکرد: تیم‌های ارزیاب باید سریعا نیازهای زلزله زدگان را در مناطق مختلف بررسی و اعلام کنند.

وی همچنین بر تجهیز اردوگاه‌های موقت اسکان حادثه دیدگان زلزله تاکید کرد و افزود: امکانات رفاهی لازم باید در این اماکن سریعا فراهم شود.

وحیدی همچنین خواستار بهره مندی از ظرفیت مساجد برای اسکان موقت زلزله زدگان در مناطق شهری و روستایی خوی شد.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!