جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۹۵۰۱

گزارشی درمورد ایران که یک اندیشکده تحویل رئیس اسرائیل داد

گزارشی درمورد ایران که یک اندیشکده تحویل رئیس اسرائیل داد
در رابطه با تهران، این گزارش هشدار داد که اگر اجازه داده شود این برنامه بدون محدودیت های تعیینی در یک توافق و تهدید نظامی پیش برود، ایران به زودی به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد. این بیانیه می‌گوید جلوگیری از تولید بمب توسط ایران با توسل به ابزار نظامی به طور فزاینده ای دشوار شده و بر اهمیت همکاری بین اورشلیم و واشنگتن در این زمینه تاکید کرد.

روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی تحت عنوان «راهکار نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هر روز دشوارتر می‌شود» نوشت: موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در ارزیابی استراتژیک سالانه خود که این هفته به رئیس اسرائیل اسحاق هرتزوگ ارائه شد، گفت که تل آویو در سال آینده با سه خطر اصلی روبرو است.

در ادامه این مطلب آمده است: این خطرات شامل برنامه هسته‌ای ایران، وخامت روابط ویژه اسرائیل و آمریکا، و خطر شعله ور شدن شرایط در فلسطین است.

در رابطه با تهران، این گزارش هشدار داد که اگر اجازه داده شود این برنامه بدون محدودیت های تعیینی در یک توافق و تهدید نظامی پیش برود، ایران به زودی به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

این بیانیه می‌گوید جلوگیری از تولید بمب توسط ایران با توسل به ابزار نظامی به طور فزاینده ای دشوار شده و بر اهمیت همکاری بین اورشلیم و واشنگتن در این زمینه تاکید کرد.

این گزارش همچنین خواستار آماده سازی عملیاتی علیه فعالیت های حزب الله لبنان شد. بر اساس گزارش اخیر، این گروه در طول سال گذشته بیش از 20 پست دیده بانی و نگهبانی در امتداد مرز اسرائیل و لبنان ساخته است، علیرغم این واقعیت که بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به جنگ دوم لبنان در سال 2006 پایان داد، فعالیت در نزدیکی مرز ممنوع است.

در مورد فلسطین، این گزارش هشدار داد که اسرائیل با توجه به ناآرامی های فزاینده در منطقه و افزایش خطر قیام  به شرایط «طوفان کامل» نزدیک می شود. این بیانیه همچنین تاکید کرد که ادامه حیات تشکیلات خودگردان فلسطین به نفع اسرائیل است و بر اهمیت حفظ روابط با مقامات این کشور با نزدیک شدن به پایان دوران محمود عباس، رئیس جمهور فعلی فلسطین تاکید کرد.

هرتزوگ پس از دریافت این گزارش گفت: "ما در دورانی بحرانی و احتمال درگیری داخلی بسیار خطرناک هستیم اما توانایی مقابله با شرایط و مهار عمیق ترین اختلاف نظرها را بدون دست کشیدن از اعتقادات خود داریم. از بین بردن شکاف‌های سیاسی، شاید مهم‌ترین گام در حفظ امنیت، ثبات و رفاه اسرائیل باشد".

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!